Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Styring av Villavent (CE panel)


Anbefalte innlegg

Her er min "hack" for å styre Villavent system med CE panel.

Prøvde først å basere meg på å kommunisere direkte mot styrekortet og kom så langt at jeg kunne endre viftehastighet, men fant for ut at det var for mye arbeid å knekke protokollen.

Så istedenfor laget jeg meg ett "man in the middle" kort som ligger mellom CE panelet og kontrolleren.

I tillegg la jeg til temperaturinngang hvor jeg har en sensor på innluft og en på ut.

 

Features:

- Non-invasive

- Passer inn på ramma bak knappepanelet.

- Wifi og MQTT

- Manuelle kontroller fungerer fremdeles.

- Men kan bruke led til andre signaleringer (feks blinker alle lysene ved wifi problem)

- Kan gjøre og lese det samme over mqtt som fysisk på panalet (vis/styr viftehastighet, vis/styr temperaturvalg, les/reset filterlys, sommermodus, etc).

- Lese inn og ut lufttemperatur via ekstra sensorer.

 

IMG_20210106_095156_739.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.