Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

iBeacon/bluetooth tracking


iceball

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Moskus skrev:

Det vet jeg ikke, men den tiden hvor den er koblet til telefonen er veldig liten. Det tar ikke mer enn 8-10 sekunder å synkronisere, og resten av tiden (og det er den absolutt store majoriteten) så er den sporbar. :) 

Dersom den oppfører seg lik smartklokken min så er den "tilkoblet" hele tiden, men sender ikke til mobilen utenom når den synker. Dermed kan den ikke spores så lenge den er paret og kan nå sin "partner"(telefonen).

 

Er Fitbit så "generøs" med batteriet at de broadcaster selv når de har en "standby" tilkobling til en enhet?

Normalt broadcaster enheter kun når de er tilgjengelig for tilkobling, altså ikke tilkoblet en paret enhet i "standby" eller aktiv overføring.

Dette er selvsagt en påstand som jeg tar ut ifra min begrensede forståelse av bluetooth standarden, rett gjerne på meg dersom jeg tar feil.

 

Har du noen link til noen som har fått til å spore en FitBit sak?

 

Jeg er reelt interessert ettersom at jeg vil vurdere innkjøp av en Fitbitenhet, dersom disse kan detekteres.

Bare sånn at du ikke tror jeg spør for å være plagsom.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lazarus skrev:

Har du noen link til noen som har fått til å spore en FitBit sak?

Jeg leker med noen BLE-verktøy på RPi3. Der finner den One og One (for vi er jo to) uten problemer "hele tiden".

 

Jeg har ingen link til sporing av Fitbit, nei. Håpte du hadde. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker pibeacon til indigo for dette selv. Har 5 stk som tikker å går hjemme nå.  Har ikke Fitbit, men ser andre som bruker samme plugin rapporterer at fitbit flex og one virker fint.

Fitbit charger skifter vistnok UUID på lik linje som iphone så de er nok relativt ubruklige.. 

 

Pebble funker ikke så lenge den er parret med telefon,iallefall min erfaring.  Iphones skifter UUID ofte så her bruker jeg bluetooth mac adressen til telefonene som blir pollet hver 10 sek. Virker ikke helt som jeg hadde håpet, er litt hit and run... Tar litt ekstra av batteriene på telefonene. 3stk iphone 6. 1stk 4s som sluker batteri når jeg bruker dette,  Android skal  visst være bedre på dette. Windows.. no clue

 

UUID skiftingen er noe herk, men er pga "sikkerhet"  etter hva jeg har forstått.

 

Har utstyrt alle i kåken med XYfindit beacons. disse funker veldig bra, er også en knapp på disse som kan brukes som bryter.

alt i alt, happy camper.

 

Ungene ble imponert nå puss,puss så får du en suss med Trond Viggo begynte å spille av på sonosen på badet når tannkosten med bluetooth ble startet :) 

Madammen ble vel heller overrasket og noe oppgitt ;)

så lenge ungene liker det så blir det sånt..  fordel å ha de på laget :)

 

pibeacon er forresten en fantastisk plugin i seg selv. Kommer til å skifte ut alle arduinoene mine med raspberry pi3/zero 

Eneste minus er minnekortet som vil ta kveld... en gang. 

 

Er SYKT mye som er utstyrt med beacons... Ble overrasket etter å ha tatt inn over 50 stk beacons etter kort tid.. Bor nærme vei med en del trafikk. Tror nesten jeg kunne peile inn spesifikke personer/biler som går/kjører forbi huset hvis jeg hadde lagt ned litt tid på det. :) 

Kanskje en av grunnene til uuid blir byttet på iphones

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugin til indigo domotics.

http://forums.indigodomo.com/viewtopic.php?f=187&t=15562

Bruker raspberry pi

 

Men  her er også noe, https://proxidyne.com

Er plugin til denne også i indigo, http://proxidyne.com/blog/

muligens easy å lage en tilsvarende plugin til homeseer, for de som kan.

pibeacon plugin gjør alt dette pluss mye mer. 

 

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.