Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!
  • 0

IP Kamera som skal vises på tven. Finnes det noe HDMI boks eller noe?


Knutarn

Spørsmål

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

Her er mitt alternativ: En RPi med Android (Emteria) og HSTouch:

IMG_20211114_232112(1).thumb.jpg.9de70b8529f8f194fe1df7654e595faa.jpg

 

Fjernstyres enten med et trådløst tastatur med touchpad eller VNC. Jeg kan velge selv å se kun kamera, enten et samlebilde av alle eller hvert enkelt i fullskjerm. I tillegg kommer aktuelt kamera opp i fullskjerm når bevegelsessensor registrerer noe. Helt suuupert synes jeg, eneste jeg savner litt er touchskjerm men det er nå litt begrenset hva som ligger i rotekassen... Vanlig PC-skjerm med foten hengende bak bordet så den står veldig støtt.

 

Kameraene er koblet til BlueIris og bildene i HSTouch hentes enkelt derfra live.

Endret av SveinHa
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.