Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Rutiner


Ikkeno

Anbefalte innlegg

Hei

 

Forsøker å sette opp rutiner for å regulere temperaturen, men får det ikke til å virke slik jeg ønsker. Hva gjør jeg feil?

Rutine 1 dagtid: I gitt tidsrom hvis temperatur >= x slå av

Rutine 2 dagtid: I gitt tidsrom hvis temperatur <= y slå på

Rutine 1 natt: I gitt tidsrom hvis temperatur >= x slå av

Rutine 2 natt: I gitt tidsrom hvis temperatur <= y slå på

 

Komponentene jeg benytter er:

-Aeotec Smart Home Hub

-Aeotec Multipurpose Sensor

-Apex Smart Plug

 

På dagtid ser det ut til å virke greit, men på natten ser det ut til å bare være enten kontinuerlig av eller på. På morgenen må man da enten slå av eller på Smart Plug'en for å komme igang med rutinen for dagtid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noen tips her?

 

Tror jeg fant en midlertidig løsning ved å legge inn ekstra rutiner hvor den alltid skal slå seg av i overgangen dagtid->natt og slå seg på igjen i overgangen natt->dagtid.

Ikke akkurat noen god løsning når sommeren kommer og det ikke er behov for at den slår seg på på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg også sliter litt med temperaturregulering. Har et oppsett nogenlunde slik som Ikkeno skisserer. Det fungerer over lengre perioder, men så kan plutselig smartplugen bli sående på over lengre tid og temperaturen blir langt over det innstillingen skulle tilsi. 

Synes også det er litt utfordrende å teste rutinene siden man tydeligvis ikke kan stille inn hvor ofte betingelsene for rutinene testes. Noen som vet hvor ofte betingelsene testes? Temperaturavlesningene er hvert 10. min, men….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.