Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvilket system?


Anbefalte innlegg

roadrune skrev (28 minutter siden):

Ja, det hadde sikkert hjulpet å lest seg opp her, men ble fortalt av flere her i tråden at dette var rett frem og enkelt, og kodingen visste de ikke hva var en gang....

 

Jeg regner med dette hadde vært enklere på pc ja, men gidder ikke å dra den fram hvis det kan fikses på mobilen 😃

 

Du mangler to mellomrom forran base_url, ssl_certificate og ssl_key

Slik ser min ut. 

Usikker på om du trenger base_url i configuration.yaml, jeg har ikke det. 

Så også at jeg ikke har https:// forran domain, men kun addressen. Usikker på om det har noe å si.

 

configuration.yaml

image.png.df3ded790f4a6f2b23d70548d208f1e6.png

 

duckdns configuration: 

image.png.a5e00e4e1b5658db3d939de2d028d754.png

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde susen. Bare mellomrommene hjalp ikke, måtte fjerne https:// fra begge steder. 
I videoen som ble delt over presiserte han at https måtte skrives manuelt...

 

Da får jeg prøve meg på HACS nå som jeg fikk rebootet. 

Eller kanskje ikke, nå får jeg ikke kontakt hverken via local eller duckdns...

 

Tror kanskje ikke HA er for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune skrev (2 timer siden):

Jeg koblet Pien til en skjerm for å se om jeg ble klokere, og det gjorde jeg. 
HA starter ikke opp, den stopper her hver gang:

 

5BEADD39-89FE-44DF-8C19-4AEEFA44710F.thumb.jpeg.f4c01cd4faeeebca9d2c9206459abfc3.jpeg

 

Den har stått slik i timer, og stopper på samme sted hver gang. Er det håp?

 

Den har startet opp, min ser helt lik ut. 
Antageligvis har du gjort slik at du kun får kontakt med å bruke duckdns navnet, og har gjort noe surr rundt det. 
Mulig du ikke har port forwarded? Prøv fra 4G om du er på lokal wifi, mulig du ikke har nat loopback. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mye og god hjelp så langt. 
 
Kommer ikke inn via 4G heller, usikker på portene siden Google Wifi ikke hadde bokser for intern/ekstern på tcp, kun med bindestrek mellom som jeg tolker som fra-til, så jeg la inn 443-8123. 

Det hørtes ut som du burde fjerne denne regelen med en gang, du har åpnet veldig mange porter. Hvis du skal åpne flere porter ville jeg lagret en og en regel, også setter du enten 8123-8123 eller kun 8123 på en regel. Samme med 443 hvis den trenges.


Men som noen andre påpeker her, kanskje det er verd for deg å kjøpe Nabucasa for $5 i mnd. Da kan du ha det noen måneder til du får litt mer overblikk slik at det kanskje blir lettere å konfigurere selv. Selv om det er «lett» er det jo veldig relativt, selv har jeg hatt Home Assistant i flere år så da er det jo fort å melde at ting er lett.

Hvis du velger Nabu Casa, eller nå som du ikke får kontakt uansett, så ville jeg vurdert å formatere of starte på nytt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er topp! Mistenker da at du konfigurerte appen før du satt opp ekstern tilgang. Men uansett, husk å ikke la alle portene mellom 400 og 8000 være åpne.

Gå på appen, innstillinger og trykk på navnet på din installasjon. Velg Tilloblet via: Ekstern URL, og tast inn din URL med https://url:8123

Tror også denne innstillingen settes automatisk hvis du nå sletter app fra telefon og legger den inn igjen, da tvinger du appen til å konfigurere alt på nytt.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å styrer med HACS, alt så ut til å gå greit gjennom installasjon og konfigurering, men når jeg klikker meg innpå ser det sånn ut:

 

4509B506-A0D6-45EE-BE4F-547EE473DF2E.thumb.jpeg.b9c0b59339008535dfe8d991990133f5.jpeg

 

Nå står det at det skal ordne seg i løpet av en time, og det har det stått i to timer...

 

"custom repositories" er også grået ut og kan ikke klikkes på. Alle de andre alternativene ser ok ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HACS ordnet seg selv etter en del timer, og jeg fikk lagt til WIZ integrasjonen, men hvor legger jeg til enheter?

 

Videoen som viser dette sier conf...yaml, men i readme til integrasjonen står det at det ikke lenger er tilgjengelig, og at en skal bruke UI for å legge til. 
 

Det eneste stedet jeg finner WIZ nå er under HACS--> integrations. Men der ser jeg ingen muligheter for å legge til noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

roadrune skrev (12 minutter siden):

HACS ordnet seg selv etter en del timer, og jeg fikk lagt til WIZ integrasjonen, men hvor legger jeg til enheter?

 

Videoen som viser dette sier conf...yaml, men i readme til integrasjonen står det at det ikke lenger er tilgjengelig, og at en skal bruke UI for å legge til. 
 

Det eneste stedet jeg finner WIZ nå er under HACS--> integrations. Men der ser jeg ingen muligheter for å legge til noe...

Du skal inn i integrasjonkonfigureringen i HA og legge til en integrasjon fra listen. HACS legger den til i listen, men du må fortsatt plukke den fra listen og legge den inn i ditt oppsett.

https://my.home-assistant.io/redirect/integrations/

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.