Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Python er pyton og C# er bedre


Anbefalte innlegg

Moskus skrev (20 timer siden):

Jeg har sjeldent vært like enig i en trådtittel som denne... :P

Hehe, jeg tar en god spøk hvilken som helst dag!
😉

 

Mere seriøst;

Det spørs hvor man kommer fra.

Selv lærte jeg Basic (CBM64) Assembler og Pascal under oppvekst og skole,

altså så typed og så langt fra en abstrakthert verden som Python tilbyr.

 

M$ sin versjon av Basic og andre relaterte språk har alltid bydd meg rett imot fordi teknologien rett virker pervertert for en som mere og mere rettet seg mot OSS og Linux. I tillegg så må M$ sin bruk av kneskåltaktikk opp igjennom årene nevnes. Billy-boy ble rik (tidenes understatement), mens den mest groteske var Ballmer.

Nå er verden meget anderledes, M$ har en sjef som har noe som ligner på IQ.

Men, det er ikke gitt at den tilstanden vedvarer..!

 

Som automatiseringsspråk så finner jeg Python meget brukendes.

Å ha tillgang til all verdens rare biblioteker og fnutter er også ett pluss (og så et understatement).

 

I rettferdighetens navn så var Bjarne Stroustrup en av personene bak C#, men pga. at M$ var arbeidsgiver så annså jeg tidlig den ballen for død.

 

C# sin uavhengige versjon er Mono, dessverre så spiller den andrefiolin, og det ser ut som den vil fortsette med det inn i evigheten!

Endret av NilsOF
Gramatikk fiks littegrann
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 04/12/2021 at 00:04, NilsOF said:

Hehe, jeg tar en god spøk hvilken som helst dag!

Du sier det, men likevel skriver dette:

 

On 04/12/2021 at 00:04, NilsOF said:

M$

... sånt har vi vel sluttet med for over 20 år siden nå. :P 

 

On 04/12/2021 at 00:04, NilsOF said:

C# sin uavhengige versjon er Mono

Mono er også gammelt nytt. Nå er det .NET Core som gjelder, og det sviver like bra på Windows, Linux og Mac. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Moskus said:

... sånt har vi vel sluttet med for over 20 år siden nå.

Har vi?  Er jo under 10 år siden Microsoft lurte inn 

0xB16B00B5

som magic konstant i Hyper-V koden i Linux-kjernen.  Og klarte å sy verdien såpass fast i Azure at de ikke uten videre tok sjansen på å endre den selv etter at media fikk med seg historien: https://lkml.org/lkml/2012/7/13/210

 

En skikkelig popcorn-seanse..

  • Haha 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, xibriz said:

Det er så vidt man ser C# der nede på listen :P

Det den listen viser er hvilke språk det er mest problemer med... 😂

38 minutes ago, backspace said:

Liker også C# syntax bedre en python, så kanskje enda en grunn til å bytte ut Homeseer med HASS :) 

Skriv plugins i C#, da vel. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutes ago, Moskus said:

Skriv plugins i C#, da vel. :) 

Skriver litt i C# for Homeseer, men det er mere Dashboard/display som er problemet med Homeseer, har ikke tid til å lage ting fra scratch med HS Touch. Har brukt Imperihome som har fylt mine behov bra, men trenger å gå et steg videre etterhvert og da tror jeg HASS som dashboard ser bedre ut. Føler HS har stått stille siste årene mens HASS har gått forbi på både support av nye ting samt på GUI :)  Blir kanskje å kjøre HASS på siden av HS og så får en se hva en satser på etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.