Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

GUIDE: Tibber-widget for iOS!


Anbefalte innlegg

PerSpellemann skrev (12 minutter siden):

Hadde det vært mulig å lagt inn times effekten for den nye nettleien og utregnet pris på nettleien også?


Høyeste timeseffekt er ikke tilgjengelig fra APIet, men jeg har spurt Tibber om de kan legge det til. :) 
 

O12 skrev (10 minutter siden):

Virket i går, men ikke i dag..

Hva er galt?

 

2021-12-31 09:00:36: Error on line 78:28: TypeError: null is not an object (evaluating 'json["data"]["viewer"]')


Det var rart. 
Kan du på linje 76 legge til dette

console.log(json);

 

Trykk så «Play» nede til høyre og så skal det dukke opp et ett-tall ved siden av som du kan trykke på og se hva den har logget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (2 minutter siden):


Høyeste timeseffekt er ikke tilgjengelig fra APIet, men jeg har spurt Tibber om de kan legge det til. :) 

Ok. Hadde det vært mulig å legge til en utregning som man kan endre som man vil selv som funksjon av forbruk?

 

Feks nettleie= 300kr + 45øre/kwh og vise dette i widgeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (8 minutter siden):


Høyeste timeseffekt er ikke tilgjengelig fra APIet, men jeg har spurt Tibber om de kan legge det til. :) 
 


Det var rart. 
Kan du på linje 76 legge til dette

console.log(json);

 

Trykk så «Play» nede til høyre og så skal det dukke opp et ett-tall ved siden av som du kan trykke på og se hva den har logget. 

2021-12-31 09:26:31: {"errors":[{"path":["viewer"],"message":"No valid access token in request","extensions":{"code":"UNAUTHENTICATED"},"locations":[{"line":1,"column":7}]}],"data":null}
2021-12-31 09:26:31: Error on line 78:28: TypeError: null is not an object (evaluating 'json["data"]["viewer"]')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PerSpellemann skrev (4 minutter siden):

Ok. Hadde det vært mulig å legge til en utregning som man kan endre som man vil selv som funksjon av forbruk?

 

Feks nettleie= 300kr + 45øre/kwh og vise dette i widgeten?


Ja, det er nok mulig. Men er nettleien så «enkel» som en fastpris + en pris pr kWh over alt?

 

O12 skrev (1 minutt siden):

2021-12-31 09:26:31: {"errors":[{"path":["viewer"],"message":"No valid access token in request","extensions":{"code":"UNAUTHENTICATED"},"locations":[{"line":1,"column":7}]}],"data":null}
2021-12-31 09:26:31: Error on line 78:28: TypeError: null is not an object (evaluating 'json["data"]["viewer"]')

 

Virker som token ikke er riktig. Kan du dobbelsjekke at den er rett?

 

Bruker du flere tilkoblinger til API, fra smarthus f.eks? Eller Widget på mange enheter? Mener man kan koble seg til API to ganger før man når maksgrensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (3 minutter siden):


Ja, det er nok mulig. Men er nettleien så «enkel» som en fastpris + en pris pr kWh over alt?

 

 

Virker som token ikke er riktig. Kan du dobbelsjekke at den er rett?

 

Bruker du flere tilkoblinger til API, fra smarthus f.eks? Eller Widget på mange enheter? Mener man kan koble seg til API to ganger før man når maksgrensen. 

Oppdaterte token, så nå funker det igjen. Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (2 minutter siden):


Ja, det er nok mulig. Men er nettleien så «enkel» som en fastpris + en pris pr kWh over alt?

 

 

Virker som token ikke er riktig. Kan du dobbelsjekke at den er rett?

 

Bruker du flere tilkoblinger til API, fra smarthus f.eks? Eller Widget på mange enheter? Mener man kan koble seg til API to ganger før man når maksgrensen. 

Jeg hadde i alle fall satt veldig pris på en sånn utregning, som man selv kan endre til det man vil. Hvis du kunne skrevet koden her og hvor man legger det inn så hadde jeg vært evig takknemlig. Trenger ikke å legge det inn i small medium og large scriptet ditt siden ikke alle har behov for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Får feilmelding på token. 

 

2021-12-31 10:31:43: Error on line 12: SyntaxError: Unexpected token '-'. Expected a parameter pattern or a ')' in parameter list.

 

Noen ide om hva det kan være ? 
 

Uansett takk for noe som ser ut som en fantastisk widget 😊

Endret av Blekkis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blekkis skrev (9 minutter siden):

Har kun kopiert token. Men prøvde å fjerne bindestrek også. Da kom denne meldingen 

 

2021-12-31 11:15:29: Error on line 70:43: ReferenceError: Can't find variable: TIBBERTOKEN

 

Hvilken bindestrek var det? Hvor kom den fra?

 

Har du en linje som ser sånn ut?

const TIBBERTOKEN = "dintoken"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (3 minutter siden):

 

Hvilken bindestrek var det? Hvor kom den fra?

 

Har du en linje som ser sånn ut?

const TIBBERTOKEN = "dintoken"

Den står som første del i token fra Tibber. 
 

Your Access Token enables access to your private Tibber data and should be treated like a password. Handle with care! 

-E2MLk7AO0rIEXXXXXXxXXXXXXXXXjyuq_Ms_pY4g
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blekkis skrev (1 minutt siden):

Den står som første del i token fra Tibber. 
 

Your Access Token enables access to your private Tibber data and should be treated like a password. Handle with care! 

-E2MLk7AO0rIEXXXXXXxXXXXXXXXXjyuq_Ms_pY4g


Aha, men da mangler du nok " (altså anførselstegn) foran og bak token? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjonik67 skrev (11 minutter siden):

Hei!

Mulig å endre størrelsen på widgeten TibberLarge?

På min tlf så får jeg ikke med all info, savner bl.a når den er oppdatert + strømpris


Trodde størrelsen på Widget var like stor på alle telefoner… hva slags telefon har du? Kan du vise problemet med et skjermbilde?

 

Blekkis skrev (1 minutt siden):


const "E2MLk7AXXO0rIExxxxxxxxE1SzAxxuq_Ms_pfY4x" =


Skal være:

const TIBBERTOKEN = "E2MLk7AXXO0rIExxxxxxxxE1SzAxxuq_Ms_pfY4x"

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PerSpellemann skrev (13 timer siden):

Jeg hadde i alle fall satt veldig pris på en sånn utregning, som man selv kan endre til det man vil. Hvis du kunne skrevet koden her og hvor man legger det inn så hadde jeg vært evig takknemlig. Trenger ikke å legge det inn i small medium og large scriptet ditt siden ikke alle har behov for det


Det må nok legges til på litt flere steder, men kan se om jeg får sett på det etter hvert. :) 

 

kjonik67 skrev (9 timer siden):

IMG_6107.jpeg

Har iPhone 12

På bilde ser du at linjen med oppdat.info mangler + at div. mangler i prisinfo

 

Merkelig. 
På linje 27 og 28 kan du justere ned høyde og bredde på grafen. 
Linje 221 er størrelsen på logoen. 
Linje 236 er font-størrelse på nåværende pris. 
Linje 245 er størrelsen på teksten under den. 
Linje 251 er størrelsen på min/max prisene. 
 

Prøv og juster de til litt mindre størrelser og se om det hjelper. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TibberLarge er nå oppdatert slik at den viser prisen for 3 timer bakover og inntil 21 timer fremover. Dette synes jeg er en mer logisk visning, for det er er jo ikke noe "magisk" skille som går ved midnatt. Kl 21 på kvelden er jeg interessert i å se prisutviklingen fremover en del timer, ikke bare frem til midnatt. :) 

 

Det er også lagt til mulighet for å vise kostnader/pris inkl nettleie i TibberLarge. Man må da legge inn fastprisen og pris pr kWh for sin nettleverandør i linje 35 og 36 i scriptet (i tillegg til å endre til true i linje 34).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Fikk til token i går, og trodde alt var OK, men fikk denne meldingen i dag. 
2022-01-01 10:16:11: Error on line 78:28: TypeError: null is not an object (evaluating 'json["data"]["viewer"]')

 

hva kan dette være ? Var ikke endret noe på den linjen ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blekkis skrev (20 minutter siden):

Hei igjen. Fikk til token i går, og trodde alt var OK, men fikk denne meldingen i dag. 
2022-01-01 10:16:11: Error on line 78:28: TypeError: null is not an object (evaluating 'json["data"]["viewer"]')

 

hva kan dette være ? Var ikke endret noe på den linjen ? 

 

Det var rart. 
Kan du på linje 76 legge til dette

console.log(json);

 

Trykk så «Play» nede til høyre og så skal det dukke opp et ett-tall ved siden av som du kan trykke på og se hva den har logget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (7 minutter siden):

 

Det var rart. 
Kan du på linje 76 legge til dette

console.log(json);

 

Trykk så «Play» nede til høyre og så skal det dukke opp et ett-tall ved siden av som du kan trykke på og se hva den har logget. 


2022-01-01 10:45:53: {"errors":[{"path":["viewer"],"message":"No valid access token in request","extensions":{"code":"UNAUTHENTICATED"},"locations":[{"line":1,"column":7}]}],"data":null}
2022-01-01 10:45:53: Error on line 78:28: TypeError: null is not an object (evaluating 'json["data"]["viewer"]')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.