Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

GUIDE: Tibber-widget for iOS!


Anbefalte innlegg

Marium0505 skrev (På 2.8.2022 den 13.42):

Vi har to boliger, så og nå har vi Pulse på begge så jeg har gjort ett par tilpasninger på koden for å gjøre det lettere å både velge hvilken bolig som widget skal vise for, samt gjort slik at navnet på boligen er lagt til i widgeten (den store i hvert fall). 

 

Takk for bidraget, jeg har lagt det til i koden på Github nå

("v2.0.5 - Legg til valg av HOME_NR som parameter og visning av "bolig-navn" - takk til Marium0505!")

 

Marium0505 skrev (På 2.8.2022 den 13.42):

Det er bare jeg i huset som har iOS, noen som vet om en (enkel) måte man kan lage noe lignende til Android (eventuelt f. eks. lage en nettside som skal fungere uavhengig av enhet)? 

 

Kjenner ikke til en widget-app for Android, dessverre.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort tack för en väldigt bra Widget! Kanske en dum fråga: går det att visa denna Widget på iOS 16 "lock screen"? Jag sökte bland widgets bland settings för "lock screen" men kan inte hitta Scriptable där? Någon som vet om detta är möjligt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensp2000 skrev (1 time siden):

Scripted virker lår det kjøres i editoren, men feiler når den er på hjemmeskjermen


Det var merkelig. Gjelder det for demo-token også?

 

Randel skrev (1 time siden):

Stort tack för en väldigt bra Widget! Kanske en dum fråga: går det att visa denna Widget på iOS 16 "lock screen"? Jag sökte bland widgets bland settings för "lock screen" men kan inte hitta Scriptable där? Någon som vet om detta är möjligt?

 

Scriptable skal visst komme med støtte for det, men foreløpig er det bare i beta-versjonen av appen. Tenkte se på det når det kommer i den vanlige versjonen. :) 
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (10 minutter siden):

 

 

Scriptable skal visst komme med støtte for det, men foreløpig er det bare i beta-versjonen av appen. Tenkte se på det når det kommer i den vanlige versjonen. :) 
 

 

 

Toppen, stort tack för snabbt svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag får konstant denna på tibber small och large:
Error on line 73:28: TypeError: null is not an object (evaluating 'json["data"]["viewer"]')
Error on line 96:29: TypeError: null is not an object (evaluating 'json["data"]["viewer"]')

Min token verkade blivit galen i helgen och tog bort och lade till en ny.
Tänkte fråga tibber om man blir blockerad för förmånga förfrågningar då jag har det på 2 mobiler...
HA ser rätt OK ut förutom att monthly är missing, tibber app är ok, tibber developer verkar 100% på alla förfrågningar som finns... 

Hlep!

Edit: pinsamt men på en device så hade den inte tagit hela nyckeln i copy/paste  men på en annan var det rätt och där har det magiskt hoppat igång igen utan ändring. Misstänker något busat på Tibbers sida.

Endret av Dirtylobster
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag får liknande felmeddelande oavsett om jag skapar widget för Large, Medium eller Small. Har satt in mitt token, men inte ändrat något mer. Förslag på hur jag kan lösa?

 

Error on line 111:29: TypeError: undefined is not an object (evaluating 'json["data"]["viewer"]')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jennie skrev (1 time siden):

Jag får liknande felmeddelande oavsett om jag skapar widget för Large, Medium eller Small. Har satt in mitt token, men inte ändrat något mer. Förslag på hur jag kan lösa?

 

Error on line 111:29: TypeError: undefined is not an object (evaluating 'json["data"]["viewer"]')


Første test vil være å teste om det virker uten å endre noe som helst (altså

med demo-token). Funker det? I så fall virker det som du ikke har fått kopiert inn hele token riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (9 minutter siden):


Første test vil være å teste om det virker uten å endre noe som helst (altså

med demo-token). Funker det? I så fall virker det som du ikke har fått kopiert inn hele token riktig. 

Asch ja, det glömde jag att skriva. Först kopierade jag in hela koden som den var för de tre olika och körde, alltså utan att ändra till mitt token, och fick då samma felmeddelande. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jennie skrev (På 26.9.2022 den 12.38):

Asch ja, det glömde jag att skriva. Först kopierade jag in hela koden som den var för de tre olika och körde, alltså utan att ändra till mitt token, och fick då samma felmeddelande. 

Jag startade om appen mellan varje och kopierade in respektive kod på nytt. Large fungerade med demokontot, men inte Small och Medium. La in mitt token i Large och det fungerade också, så jag la in token i Small & Large för att testa. Får alla tre att fungera med mitt token i appen och som widgets. Ser bra ut! :) 
 

Stort tack för cool app! 👍🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 13/09/2022 at 21:39, ZoRaC said:

 

Ja, den infoen er tilgjengelig via APIet i hvertfall, så det er nok mulig. Men jeg har ikke solceller selv, så vet ikke om jeg tar meg tid til å implementere det selv... 

 

Jeg er også interessert i dette.

Ser at det er flere Production relaterte verdier - accumulatedProduction, accumulatedProductionLastHour etc

https://developer.tibber.com/docs/reference

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei,

 

Er det noen planer om å legge inn støtte for ny nettleiemodell? Tenker på energileddet særskilt - det skal vel ikke mer enn et par ekstra variabler til med pris dag/natt og helg for å kunne kalkulere dette? Kapasitetsleddet er vel noe mer komplekst, men vet ikke om det finnes noe i Tibber sin API som muliggjør dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Ble tipset om widgeten av en Tibber ansatt, kudos! Jeg har fulgt oppskriften for TibberMedium men widgeten er svart etter jeg har lagt den inn. Ingen feilmeldinger hverken i widgeten eller i Scriptable når jeg kjører det. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batsper skrev (53 minutter siden):

Ble tipset om widgeten av en Tibber ansatt, kudos! Jeg har fulgt oppskriften for TibberMedium men widgeten er svart etter jeg har lagt den inn. Ingen feilmeldinger hverken i widgeten eller i Scriptable når jeg kjører det. Noen tips?


Hvilken versjon av iOS og Scriptable? Mener det var en bug i en versjon som kom i fjor høst. 
 

Er det forskjell om du kjører widget inne i Scriptable eller har den på hjemskjermen? Virker den om du bare legger inn koden som den er, uten å legge inn din egen token?

 

Har du lagt til riktig størrelse på widget på hjemskjermen, at den faktisk er medium?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (På 28.4.2023 den 9.40):


Hvilken versjon av iOS og Scriptable? Mener det var en bug i en versjon som kom i fjor høst. 
 

Er det forskjell om du kjører widget inne i Scriptable eller har den på hjemskjermen? Virker den om du bare legger inn koden som den er, uten å legge inn din egen token?

 

Har du lagt til riktig størrelse på widget på hjemskjermen, at den faktisk er medium?

 

iOS 16.4.1 og v1.7.5(1) av Scriptable.

 

Skjer forsåvidt ingenting når jeg kjører den i Scriptable, skal det det? Jeg legger til TibberMedium i en medium widget med mitt token. Widgeten er bare svart..samme med TibberSmall i small widget. 
 

Prøvde å fjerne token og fikk feilmeldingen som er vedlagt..

 

IMG_6388.jpeg

Endret av Batsper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batsper skrev (9 minutter siden):

Skjer forsåvidt ingenting når jeg kjører den i Scriptable, skal det det?


Den skal vise widget om du kjører den i Scriptable. 
 

Batsper skrev (10 minutter siden):

iOS 16.4.1 og v1.7.5(1) av Scriptable.


Samme som meg, så det skal funke. 
 

Har du prøvd å kjøre den med den demo-token som ligger i koden? Altså uten å endre noe som helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ZoRaC skrev (Akkurat nå):


Den skal vise widget om du kjører den i Scriptable. 
 


Samme som meg, så det skal funke. 
 

Har du prøvd å kjøre den med den demo-token som ligger i koden? Altså uten å endre noe som helst?


Demo token gir også feilmelding, men ikke helt samme. Må ikke gjøre noe annet enn å skape token hos Tibber?

IMG_6389.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.