Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ønske om Plugin for effekt-tariff


axling

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noe der ute som kanksje er interesert i å lage en plugin for effekt-tariff? 

 

Input - Effekt fra tibbeseer

Input - max kWH pr time. 

Input - regulator parametre

 

Output  - last grupper 1, 2, ,3 osv (proritet på hva som slår seg av først og sist)

 

Jeg har ingen erfaring med programering, men betaler gjerne for en slik plugin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kanskje for mange systemer til at det er mulig å lage noe for mange. 

 

Det hele må vell baseres på actual power(kW) og en max ønsket kWh slik at det er mulig å holde seg på det trinnet mann har valgt.  

 

Utgangen kan jo være noe mellom 0 og 100% f.eks. så får den enkelte bruke den til å skru av mer å mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (På 14.12.2021 den 11.05):

Jeg har begynt på et script. Liste som skrur av dingser i prioritert rekkefølge for å klare ønsket belastning eller forbruk.

Ikke akkurat PID og sånne fancy greier, men vil gjøre jobben. :) 

Nice. Det vil jeg gjerne prøve når du har det klart

 

Moskus skrev (På 14.12.2021 den 11.05):

Jeg har begynt på et script. Liste som skrur av dingser i prioritert rekkefølge for å klare ønsket belastning eller forbruk.

Ikke akkurat PID og sånne fancy greier, men vil gjøre jobben. :) 

Nice. Det vil jeg gjerne prøve når du har det klart

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av last jeg har i huset er heatit termostater. 

 

Hvordan kontrollerer dere termostater med tanke  på effekt tariff? 

 

Ser flere muligheter: 

Skru av/på

Justere setpunkt

Skifte til nattsenk mode. 

 

Noen som har erfaringer? 

 

Jeg valgte å skru av rele når jeg nådde effekt taket mitt, men dette var ingen god ide. 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (23 minutter siden):

I scriptet er tanken at brukeren selv kan spesifiere CAPI-kontroll å bruke, det være enten av/på, veskle mellom setpoints eller bytte til ECO.

 

Du bør ikke overstyre reléet på Z-TRM2fx, men heller bytte mellom ON og ECO.

Ok. Ja det ble bare rot når jeg overstyrte relet. Skrudde seg aldri på igjen. Selv om temperaturen falt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.