Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Fibaro Dimmer 2 og pulserende LED-lys


Cato

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg har en drøss med Fibaro Dimmer 2 på hytten. Den siste uken har lyset på de tre soverommene (på samme kurs) startet å oppføre seg merkelig når jeg dimmer ned. De har begynt å pulsere. Ikke flimring slik jeg leser en del om. Alle har en taklampe med tre led-pærer. Philips med dimming. 
jeg har ikke buypass. 
pulseringen går med et 1/2 sekundsintervall ca. Kanskje litt tregere. Jeg har byttet den ene dimmeren for å se om det var Fibaro som var skadet. Det hadde ingen effekt. 
 

Noen som har en idé om hva som er galt? Det har som sagt fungert helt fint i 2år. 

Slik ser det ut (se vedlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Ja jeg byttet lyspærer til Osram i går. Det ble en god del bedre, men det lyset har ikke en veldig pen fargetemperatur (grønnlig). Men pulseringen ble bedre. Det jeg ikke klarer å forstå er hvorfor det plutselig er blitt slik. Jeg hadde også 3 til overs av de opprinnelige pærene jeg har brukt. Jeg byttet dem ut med de som var der, og akkurat samme problem. Da har jeg altså både byttet dimmer og pærer, uten at det hjalp, selv om den kombinasjonen har fungert feilfritt i 2 år. Jeg forstår ikke hva som kan ha endret seg. Kan det være noe "støy" eller lignende i sikringskapet eller andre steder som påvirker på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå funnet ut årsaken til problemet. 

 

En panelovn fra Millheat som ble satt inn i garasjen, har noe som heter PID-kontroll. Denne kan visst få enkelte lys til å flimre. I det jeg deaktiverte denne, så var lyset tilbake til normalt. Meget spesielt, men kanskje til hjelp for andre som skulle få satt inn en ny ovn fra Mill, eller annen som har denne PID.

 

image.thumb.png.5af8d906bbcccf010be836cc35483286.png

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.