Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vanskelig å velge dørlås (zigbee)


Perern

Anbefalte innlegg

Jeg har sett på ID Lock 150 og Wattle Smart. Ser at ID Lock har dårlig batterilevetid, verste jeg så var 20 dager!

ID Lock koster 3690 og kommer uten zigbee modul, Wattle som heter Heimgard nå har zigbee innebygd. Ender opp omtrent en tusenlapp mer for ID Lock noe jeg ikke tror det er verdt.

Skal brukes med Zigbee2MQTT hvis det har noe å si.

 

Har dere noen meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cogliostrio skrev (33 minutter siden):

wattle, selges den som easyaccess her på berget? Ser det er flere her inne som har gått for den.

Jeg har easyaccess. En får det en betaler for og jeg ser ikke for meg at de to jeg har kommer til å vare ut reklamasjonsperioden. Men samtidig har jeg ingen forutsetninger til å vite om en lås til dobbel pris er veldig mye bedre. Dette er produkter som minst bør holde i 20 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, cogliostrio said:

wattle, selges den som easyaccess her på berget? Ser det er flere her inne som har gått for den.

Jeg har lagt merke til at de er veldig like, mulig at de blir produsert av samme. Både Wattle og Easyaccess selges i Norge, Wattle får du med Zigbee inkludert Easyaccess må kjøpes separat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ID Lock 150 har ikke et batteriproblem. Som @Moskus skriver over, så tror jeg ikke at batteriproblem er normalen.

 

Skal installere ennå en ID Lock 150 nå straks, og da med Zigbee2Mqtt som visstnok skal gi ennå flere muligheter i Home Assistant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Perern skrev (På 17.12.2021 den 19.13):

Skal brukes med Zigbee2MQTT hvis det har noe å si.

Hvordan gikk det med denne? Fant du dørlås som funket med Zigbee2mqtt? Ser verken Wallte eller ID Lock er angitt som støttet men de har kanskje andre navn i utlandet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ser Wattle er støttet av zigbee2mqtt: https://www.zigbee2mqtt.io/devices/HC-SLM-1.html

 

Hvordan er det med programmering av disse, finnes app e.l. der en kan redigere tilgangskonder, fingeravtrykk o.l. og ikke minst: Kopiere oppsett fra en lås til en annen?

 

Har i dag flere Yale V2N og disse er jo fine via Verisure app med felles oppsett og fjernstyring men de bråker som et blikkslagerverksted fjernstyring fra NodeRed eller Zigbee2mqtt har jeg ikke fått til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, SveinHa said:

Ser Wattle er støttet av zigbee2mqtt: https://www.zigbee2mqtt.io/devices/HC-SLM-1.html

 

Hvordan er det med programmering av disse, finnes app e.l. der en kan redigere tilgangskonder, fingeravtrykk o.l. og ikke minst: Kopiere oppsett fra en lås til en annen?

 

Har i dag flere Yale V2N og disse er jo fine via Verisure app med felles oppsett og fjernstyring men de bråker som et blikkslagerverksted fjernstyring fra NodeRed eller Zigbee2mqtt har jeg ikke fått til...

Jeg undersøkte litt og kom frem til at ID Lock var best til den prisen og jeg er fornøyd så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.