Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

HomeControl sin utenpåliggende stikkontakt synes jeg ser interessant ut (bruker visstnok ZigbeeHA), som nevnt sa "sjefen sjøl" at det ville bli en spennende lansering på Eliaden, så det er lov å håpe han kommer med noe som er interessant også for oss entusiaster.

Interessant! Hvis jeg forstår rett, så trekker den 7 watt i standby? Det synes jeg var mye. Er det Zigbee som er så strømhungrig?

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 05/10/2016 klokken 13.36, Moskus skrev:

HomeControl sin utenpåliggende stikkontakt synes jeg ser interessant ut (bruker visstnok ZigbeeHA), som nevnt sa "sjefen sjøl" at det ville bli en spennende lansering på Eliaden, så det er lov å håpe han kommer med noe som er interessant også for oss entusiaster.

Den ser snasen ut ja, men problemet er nok heller at den er proprietær (vanskelig ord) og at vi entusiaster får nok ikke muligheten å integrere den i våre systemer.

Men jeg skal nok innom messa en tur til i morgen, så jeg kan stikke innom standen deres og spør de om det, eventuelt hinte til at z-wave har større potensial

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Håvardgj skrev:

Men jeg skal nok innom messa en tur til i morgen, så jeg kan stikke innom standen deres og spør de om det, eventuelt hinte til at z-wave har større potensial

Gjør det gjerne, men jeg tror i utgangspunktet ikke de bryr seg. De er mest opptatte av å selge ferdige systemer, og har ikke rettet så mye oppmerksomhet mot entusiastene (som vi jo er).

 

Men håpet er jo at det endrer seg. Hvis denne kan integreres i andre ZigbeeHA-systemer, så er jo det fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til @Fermate for hyggelig sammenkomst hos han etter messa i går.  Omvisning i både snekkerverksted og smarthus.  For meg som kjørte bil ble det servert kortreist brus fra mineralvannsfabrikken Roma.
Avslutta kvelden med Segwaytur rundt nabolaget.  @Håvardgj var et par hakk stødigere på ståhjulingen, så mulig man heller skulle valgt pils som han gjorde.

 

Morsom kveld :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan ikke trekke 7W, det ville jo være sprøtt.

 

Og ved nærmere undersøkelser viser det seg at den trekker under 0,25W når den er av og ca 1,5W når den er på. Hvor fikk du 7 fra?

Ja, får skylde på sol på mobilskjermen :-)

Men ser på speccen at det står "WATT:                  7W (35W)". Det er åpenbart ikke standby-forbruk, men får det ikke til å stemme med noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.