Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Samsung varmepumpe inn i HA


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har holdt på i snart to dager å få varmepumpen min inn i HA, gir snart opp.

Kan begynne med at det er denne varmepumpen: https://www.samsung.com/no/support/model/AR09HSSDPWKNEE/

 

Til info så er den ikke støttet av smartthings appen, skjønte man kunne bruke den til en integrasjon, men er satt opp med wifi modul og bruker verdens elendigste app, SmartAirCondition.

Derfor kunne jeg tenkt meg å få den inn i HA så jeg kan følge med på strømforbruk og styre den utenfor hjemmet, feks gjøre at den varmer opp en dag før jeg kommer.

Dog etter et hav at metoder og googling gir jeg snart opp.

 

Første er:

Denne guiden fulgte jeg opprinnelig: https://www.creatingsmarthome.com/index.php/2021/06/09/guide-samsung-a-c-to-home-assistant/

Her står jeg fast på python skriptet som virker veldig utdatert og ikke støttet av nåværende python.

Så, noen som vet om det finnes en oppdatering der? Eller om det går an å modifisere det til å fungere med nåværende python? Har ikke koded på mange mange år, så her merker jeg at jeg ikke stiller veldig sterkt.

Link til scriptet nevnt i artikkelen: https://drive.google.com/drive/folders/12AFaXaJDrnoMr4MwnY6NUTWH3_afNdJr

 

Andre jeg har forsøkt er:

https://newadventuresinwi-fi.blogspot.com/2019/11/controlling-samsung-air-conditioner-from-home-assistant.html

 

Her stoppet den opp på: $ lib/cli.js token

Gikk liksom ikke videre. Har lite erfaring med linux, så usikker på hvorfor.

 

Noen som har fått liknende varmepumpe inn i HA og har tips til hva jeg kan gjøre eller andre ting jeg kan forsøke for å få tak i Access Token?

Eller er systemet såpass gammelt at det bare er å kaste inn håndkledet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kim123 skrev (19 timer siden):

Lettere hvis du legger med feilkoder fra python scriptet. Det så rett frem og, regner med du har installert bibliotekene som kreves i python scriptet? 

Heh, er ikke så veldig stø på koding, så kan godt være noen biblioteker jeg ikke har med. Bare fulgte veiledningen jeg fant på nettet, sto ingenting om bibliotek som måtte importeres der, men feilmeldingen er følgende når jeg forsøker kjøre serveren.

 

C:\test\server.py:44: DeprecationWarning: ssl.wrap_socket() is deprecated, use SSLContext.wrap_socket()
  server.socket = ssl.wrap_socket(server.socket, certfile='cert.pem', server_side=True)
Traceback (most recent call last):
  File "C:\test\server.py", line 48, in <module>
    main()
  File "C:\test\server.py", line 44, in main
    server.socket = ssl.wrap_socket(server.socket, certfile='cert.pem', server_side=True)
  File "C:\Program Files\WindowsApps\PythonSoftwareFoundation.Python.3.10_3.10.496.0_x64__qbz5n2kfra8p0\lib\ssl.py", line 1438, in wrap_socket
    context.load_cert_chain(certfile, keyfile)
ssl.SSLError: [SSL: CA_MD_TOO_WEAK] ca md too weak (_ssl.c:3862)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kålgrim skrev (7 timer siden):

 

C:\test\server.py:44: DeprecationWarning: ssl.wrap_socket() is deprecated, use SSLContext.wrap_socket()
  server.socket = ssl.wrap_socket(server.socket, certfile='cert.pem', server_side=True)
Traceback (most recent call last):

 

Her var det noen ting som skurret ja, tror ikke dette er løsningen

 

Kålgrim skrev (På 21.12.2021 den 11.41):

 

Her stoppet den opp på: $ lib/cli.js token

Gikk liksom ikke videre. Har lite erfaring med linux, så usikker på hvorfor.


Det ser ut som du er inne på det. Clonet du git og gikk inn i mappen? og skrev lib/cli.js token? du kan skrive "ls" for å hvilke filer som er i mappen du er i. Legg gjerne med noen skjermbilder eller hva som skjer når du skriver kommadoene. Lettere å hjelpe da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.