Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HS4 vs HS3


EirikH

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

jeg oppgraderte til hs4 til slutt på HomeTroller SEL (Ubuntu), det gikk veldig fint. Homesseer har en bra oppgraderingsløsning. Eneste jeg fikk litt problem med var noen eventer som mista en innledende IF, så oppretta de på nytt. Pluss at Mono i Ubuntu måtte oppgraderes, men de hadde de som en del av oppgraderingsløsningen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Hr Kotelett said:

Hs3 var det vel noe problemer med plugins som ikke virket skikkelig? 

I 2013-2014 muligens. Nå om dagen er det særdeles sjeldent, for da må pluginen bruke Windows-spesifikke APIer. Så det er ikke ofte lenger.

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører HS4 på Linux, Hometroller SEL. Fungerer bra, har hatt ett tilfelle av full harddisk, en log-fil som hadde blitt STOR...

Har også hatt utfordring med at enkelte plugins har gitt feilmelding om jeg har endret "locale" setting bort fra default.

Bruker den sammen med en RPi4 som kjører Node-Red, for å interface det HS ikke støtter selv.

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kjøpte HS4 Pro oppgradering omtrent da den kom, og sittet på gjerdet i årevis. Så for meg å måtte legge inn mer eller mindre alt på nytt.... Z-wave enheter, RfxCom-enheter, eventer ++.  Gjorde samtiding flytting fra Windows7 til Windows 11 på ny server. Bortsett fra litt problemer med Netatmo-plugin som ikke lenger klarte å logge seg på, gikk resten mer eller mindre knirkefritt!   4-5 timer  rydding og alt var på plass. Så angrer på at jeg ikke gjorde det for 3 år siden.... Har nå kjørt i 5 måneder i en ProxMox VM og ikke opplevd krasj.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

780user skrev (På 6.9.2023 den 13.43):

Bortsett fra litt problemer med Netatmo-plugin som ikke lenger klarte å logge seg på, gikk resten mer eller mindre knirkefritt!   4-5 timer  rydding og alt var på plass.

Aaaaah! OK da! Jeg får snart gjøre det! 😄

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.