Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Aidon 6525 HAN/AMS data til Home Assistant


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk.

 

Er komt igang med litt automatisering hjemme (motionsensors/lys, brytere, smartplugs, osv.). Så generelt sett bare småtteri. Har pr. nå både HUE og smartthings som jeg jobber med å fase ut litt etter litt, og over til Home Assistant. Mye mer jobb enn jeg trodde. 😂

 

Det jeg lurer på da er, hva vil være beste og enkleste måten å få data ifra Aidon AMS inn til HA? Har googlet rundt uten å finne en "konkret" tråd el.l. på det jeg ser etter.

Finnes det kun diy med f.eks. som i denne linken (ser forresten veldig lovendes ut).

https://github.com/toreamun/amshan-homeassistant

 

Finnes det mulighet for å få det til over zigbee f.eks., eller blir det kanskje for mye datatrafikk, for innviklet for en som kjenner lite til programmering, og at sånn som i linken over blir det enkleste, og dermed beste løsning?

Elektroimportøren har denne til Futurehome, og det er noe sånt jeg lurte på om finnes til HA.

https://www.elektroimportoren.no/futurehome-zigbee-han-sensor/8200095/Product.html

 

Ellers mener jeg at jeg har kommet over innlegg der det er brukt zigbee, men da zigbee2mqtt, og jeg bruker ZHA. 😏

 

Håper jeg har postet på rett plass.

Kom gjerne med linker til andre innlegg som kan være av interesse. 😊

 

 

Mvh

Crank

Endret av Crank
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Eneste jeg har rukket så langt, er å få parret den med ZHA, og dette gikk smertefritt. 🙈

Så har ikke fått hentet ut noe data enda.

Har hørt/lest at den fungerer fint med z2mqtt. Den står også oppført på Blackadder med både ZHA og z2m, men har ikke funnet noen bekreftelse på forums osv om folk som har koblet den til med ZHA. 😏

 

Så for din del (z2m) tror jeg det skal gå helt fint. 🙂

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.