Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Script for å sette samme verdi på mange virtuelle enheter


mpdei

Anbefalte innlegg

Jeg har en del virtuelle enheter som jeg ønsker å kunne "nullstille" ved å sette verdien på alle enhetene til 0. Har forsøkt å bruke hs.SetDeviceValueByRef men får det ikke helt til å fungere. Hvordan  kan jeg enklest mulig liste opp alle adressene som jeg ønsker å sette til 0?

PS. Ikke veldig bevandret med script, men dette er sikkert en smal sak for dere som kan scripting, så setter stor pris på om noen ville ta seg tid til å gi meg en "ferdig" script-tekst jeg kan kopiere.

Endret av mpdei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, mpdei said:

Har forsøkt å bruke hs.SetDeviceValueByRef men får det ikke helt til å fungere. Hvordan  kan jeg enklest mulig liste opp alle adressene som jeg ønsker å sette til 0?

Det er her du viser oss hva du har prøvd, for hs.SetDeviceValueByRef(device_ref, value, true/false) fungerer supert. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt dette:

 

Sub Main(parm As Object)
hs.SetDeviceValueByRef(1035,"0",True)
End Sub

 

Da setter jo 1035 seg til 0, men jeg klarer ikke å legge inn flere mottaksadresser. Jeg ønsker å nullstille både 1035 og en rekke andre devicer samtidige. Hvordan kan jeg legge inn alle disse i samme script?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.