Jump to content
  • Sign Up
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Recommended Posts

Posted

Vurderer å kjøpe futurehome sin strømmåler. Er det noen som kan si hvilke funksjoner jeg får med den utenom å se forbruk

kan jeg sette automatisjon på rele hvis forbruk er under x antall kw eller motsatt?

varsler om høyt forbruk?

hvis jeg heller velger tibber pulse, kan moduser automatiseres av lav/høy strømpris?

• 3 weeks later...
Posted

Nå er jeg både litt sent ute og har ikke FH sin egen måler, men jeg kan bekrefte at målerne (både FH og Pulse) kan brukes i automasjoner i FH systemet. Men da må du inn i den "avanserte regelmotoren" deres. Den heter Thingsplex og settes opp via webgrensesnitt, ikke i appen.

Der kan du lese av verdien fra måleren og så bygge automasjoner på denne, feks endre status på andre enheter eller sende notifications.

• 1 month later...
Posted

Jeg har Futurehome Han-sensor. Den viser hvor mye strøm du bruker nesten i sanntid. Ligger noen sekunder etter.  Du kan sette opp f.eks. Slå av apparat hvis du bruker mer enn 3000w. Testet med en fibaro plugg som slo av og på et lys alt ettersom du lå over eller under 3000w i forbruk. Settes enkelt opp i appen uten noe ekstra. 

Signalet kan bli litt svakt hvis den monteres inni sikringsskap og langt fra huben. Kan festes på utsiden hvis du får kabelen ut. 

https://www.elektroimportoren.no/futurehome-zigbee-han-sensor/8200095/Product.html