Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Ei Electronics relekort med NO NC utgang


Ares

Anbefalte innlegg

Du kan feks bruke en aqara dør- og vindukontakt. Den lar seg lett åpne og du kan da lodde på to ledninger over reed-kontakten og koble de til den boksen du linket til. Har selv gjort dette på min. Men det krever at du kan lodde litt........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (3 timer siden):

Du kan feks bruke en aqara dør- og vindukontakt. Den lar seg lett åpne og du kan da lodde på to ledninger over reed-kontakten og koble de til den boksen du linket til. Har selv gjort dette på min. Men det krever at du kan lodde litt........

 

Takk for godt forslag. Kobler bare på NO og C på fire relay på relekortet? Hva bruker du til strømforsyning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ares skrev (6 timer siden):

Takk for godt forslag. Kobler bare på NO og C på fire relay på relekortet? Hva bruker du til strømforsyning?

Jeg brukte en litt annen utgave fra Ei som monteres som en ring eller base mellom tak og varsler. Den drives med 230V så ikke helt det samme som du ser på, men den har samme releutgang. NO og C er de to du kobler til, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordel med Fibaro Smart Implant er at den kan drives av samme forsyning som Ei mottakeren. Fordel med Aqara er at den er liten og kan gjemmes vekk. Og at den ikke krever en separat forsyning er utvilsomt en fordel i mange tilfeller. Har en 230V og synes wifi er ok så finnes det lignende muligheter med Shelly 1 også. Og da kan en bruke esphome sammen med Home Assistant.

Jeg satte opprinnelig en Shelly 1 i min varsler, men så dukket det opp et behov der den kunne gjøre bedre nytte for seg og den ble byttet ut med en aqara dørsensor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Fibaro Smart Implant er definitivt ett alternativ, og siden relekortet likevel må forsynes med strøm så kan Fibaroen dra nytte av samme strømforsyning. Er det IN1 og GND jeg bruker fra hhv. NO og C på relekortet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.