Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[LØST] Utfordringer med å komme i gang med Nordpool via HACS


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har opprettet en GitHub-konto, og der etter har jeg lasta ned HACS via SSH på HA-vm'et (wget -q -O - https://install.hacs.xyz | bash -).

Videre har jeg gjort følgende:
Configuration > Server Controls > Restart

Configuration > Integrations > Add Integration > search for hacs, fulgt instruksjonene og alt gikk igjennom som det skulle.

 

Fulgte instruksjonene på siden til Nordpool-integrasjonen for HACS (enkelt og greit): https://github.com/custom-components/nordpool

Option 1: HACS

Under HACS -> Integrations, select "+", search for nordpool and install it.

 

Her begynnte problemet, jeg så bare "Open Respository" på venstre side og "Download Repository" på høyre side av skjermen. Jeg gikk ut i fra at "Download Repository" er det samme som "Install", hvis ikke hvor skal jeg finne den når jeg klikker på "Nordpool" i søkelisten?

 

Kjørte en restart av HA for sikkerhets skyld. Manglet fremdeles Nordpool under HACS. I tillegg så oppstod et totalt uventet problem med HACS om at jeg har gjort for mange forespørseler til Github? Hva skjer?

 

2022-01-07 20:44:28 WARNING (SyncWorker_0) [homeassistant.loader] We found a custom integration hacs which has not been tested by Home Assistant. This component might cause stability problems, be sure to disable it if you experience issues with Home Assistant

2022-01-07 20:44:34 ERROR (MainThread) [custom_components.hacs] GitHub API ratelimited - 0 remaining

2022-01-07 20:44:34 ERROR (MainThread) [custom_components.hacs] HACS is disabled - HacsDisabledReason.RATE_LIMIT

2022-01-07 20:44:34 WARNING (MainThread) [homeassistant.config_entries] Config entry '' for hacs integration not ready yet: HacsDisabledReason.RATE_LIMIT; Retrying in background

 

Config entry '' for hacs integration not ready yet: HacsDisabledReason.RATE_LIMIT; Retrying in background
8:44:34 PM – (WARNING) config_entries.py
HACS is disabled - HacsDisabledReason.RATE_LIMIT
8:44:34 PM – (ERROR) HACS (custom integration)
GitHub API ratelimited - 0 remaining
8:44:34 PM – (ERROR) HACS (custom integration)
 
 
image.thumb.png.0ff37c5a4f4b7f39f8a2ad7a7c8bf6b8.png

 

 

 

Endret av Prizm78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prizm78 skrev (6 minutter siden):

Her begynnte problemet, jeg så bare "Open Respository" på venstre side og "Download Repository" på høyre side av skjermen. Jeg gikk ut i fra at "Download Repository" er det samme som "Install", hvis ikke hvor skal jeg finne den når jeg klikker på "Nordpool" i søkelisten?

 

Kjørte en restart av HA for sikkerhets skyld. Manglet fremdeles Nordpool under HACS. I tillegg så oppstod et totalt uventet problem med HACS om at jeg har gjort for mange forespørseler til Github? Hva skjer?

Download repository er riktig ja, deretter download. 
Den advarselen går vekk av seg selv etterhvert, kommer automatisk når man installerer HACS.

 

Tror ikke du får installert Nordpool før advarselen er borte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Prizm78 endret tittelen til [LØST] Utfordringer med å komme i gang med Nordpool via HACS

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.