Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Namron gulv termostat z-wave, Heatit in disguise?


Anbefalte innlegg

På grunn av de skyhøye prisene om dagen og jeg kun ser hva huset bruker totalt sett. Så er jeg ute etter å ha måling på flere punkter. Blant annet varmekablene. Jeg skrur av det ene etter det andre og fremdeles er forbruket like høyt i snitt gjennom dagen. 
 

Nå har Namron kommet med egne z-wave termostater. Har noen skaffet seg bekjentskap med disse ennå? Er det en Heatit i forkledning? Var de jeg i utgangspunktet hadde tenkt å kjøpe, men en tråd her med mye ymse erfaringer og mange som graver dypt i materien med å sjekke både det ene og det andre. Noe jeg har filla greia på. Oppdatere FW for eksempel, jeg grøsser bare ved tanken, det betyr garantert timesvis med klundring. 

 

Jeg skal ha en termostat, knytte den opp mot FH, tut og kjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

geirra skrev (15 minutter siden):

Avhenger hva du trenger, Namron har en kul hurtigvarmer funksjon på panelet. Kjekt ved bruk i gang om vinteren (les snø og vann)

Nå har ikke jeg varmekabler ute. Men vil ha oversikt i FH appen og med mulighet til å sette temp. Kunne programmere i TP i forskjellige scenarioer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14/01/2022 at 19:51, kjelleråssvingen13 said:

hei har kjøpt en Namron termostat er i testfase i dag er det laget noen xml fil for denne enda kommer ikk inn i homseer 4 pro i dag

HomeSeer skal støtte alle sertifiserte devicer, uten XML-filer eller andre pre-konfigurerte metoder. Hvis noden er riktig konfigurert og i henhold til Z-wave spec, så skal HomeSeer forstå den og konfigurere devicer riktig. I teorien, iallfall. I praksis fungerer stort sett alltid, men det har vært enkelte bugs i HomeSeers Z-wave-implementasjon også som dukker opp. Og av og til oppdages det også feil i nodens firmware...

 

Hva er det som skjer?

... eller hva er det som ikke skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thlian skrev (På 14.1.2022 den 20.38):

Er det sånn at z wave ikke er z wave? Trenger du en "addon" for at gateway skal kommunisere?

 

Jeg har ikke Homeseer, men i FH gikk den rett inn.

 

Btw så er det ikke heatit, men nok nærmere MCO HOME


Hva får deg til å tro at dette er mco home ?


Er oem sunricher 

https://products.z-wavealliance.org/products/4289?selectedFrequencyId=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjelleråssvingen13 skrev (20 timer siden):

Opdatert zwave pluginn alt ser ut til å funke nå må jo følge med på utviklingen

innstalleres i dag takker for infoen

 

Du kan lese av kWt? Og kan du resette kWt? Sistnevnte er en funksjon som er savnet hos heatit trm3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

putrid skrev (På 18.1.2022 den 8.33):

Du kan lese av kWt? Og kan du resette kWt? Sistnevnte er en funksjon som er savnet hos heatit trm3

Kan det både på Namron og heatit, men kan resette via clear. Problemet er at den sletter alt bortsett fra enheten. Så eventuelle innstillinger en har gjort, er som å sette til fabrikken stillinger.

 

Men jeg lurer på om man får kjøpt sunricher i Norge, eller andre enn Namron. Foreløpig finner jeg kun Namron og heatit som har z wave termostater som passer i rs16 rammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
kjelleråssvingen13 skrev (På 17.1.2022 den 11.59):

Opdatert zwave pluginn alt ser ut til å funke nå må jo følge med på utviklingen

innstalleres i dag takker for infoen

 

Hei, blåser støv av denne ,,, Har du mulighet å styre termostaten i HS? Jeg la til termostaten idag men får ikke opp mulighet å styre den. Når jeg inkluderte den så kom det opp en del feilmeldinger. 

namron.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sture00 skrev (27 minutter siden):

Jeg la til termostaten idag men får ikke opp mulighet å styre den. Når jeg inkluderte den så kom det opp en del feilmeldinger. 

Det er vel ganske sannsynlig at disse to setningene henger sammen. Har du lagt den til secure eller non-secure? Hvilke feilmeldinger?

 

Hva skjer hvis du setter Setpoint 1 til 24 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at du ikke har tilstrekkelig dekning, kan du flytte hva du nå kjører HS på nærmere termostaten når du inkluderer den? 

Et tips kan også være å ekskludere den og så resette termostaten manuelt (hvis det er mulig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sture00 skrev (9 timer siden):

Fikk flyttet Z-stick`en helt borti termostaten og koblet til igjen med samme feilmeldinger så da kan jeg vel konkludere med at denne enheten støttes ikke 100% i HS..

 

Ja, det kan være. Det er forholdsvis sjeldent. Men du kan høre med Namron om de har en ny firmware til denne dingsen, for jeg har mer tro på at Namron-firmware'n er mangelfull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.