Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva virker og ikke?


Thlian

Anbefalte innlegg

Nå har jeg akkurat lest en tråd hvor det skrives at namron z wave dimmer er søppel. Tregt og går "død" i nettverket. Nå fikk jeg nettopp ikke koblet opp en helt ny Fibaro Dimmer 2 mot FH. Vurdert Namron sin dimmer. Men de har 2, aner ikke forskjellen.

Men hvis Namron er søppel, så gjelder jo det samme for luminuz, unilamp, sunricher osv.

 

Hatt god erfaring med fibaro tidligere, men nå som den ikke vil koble seg opp. Så tenker å kjøpe Namron sin, fordi den virker mer robust. Men hvis den er treg på tross av å være assosiert direkte med bryter så er det uaktuelt. Selv om det er smart så skal det funke med en gang, se på Philips, funker 100 så og si hele tida.

 

Er z-wave litt så der, og zigbee bedre? Eller kan det være FH hub'en og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Thlian said:

Er z-wave litt så der, og zigbee bedre?

Det kan være "så der" i alle leire. Noen ganger har man uflaks.

 

Vet ikke hva du har gjort med Dimmer 2 for at den skal bli død, de er vanskelige å drepe med mindre de er koblet feil...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (1 time siden):

Det kan være "så der" i alle leire. Noen ganger har man uflaks.

 

Vet ikke hva du har gjort med Dimmer 2 for at den skal bli død, de er vanskelige å drepe med mindre de er koblet feil...

 

Jeg tror ting kom litt i feil rekkefølge..... Mente at namron sine trengte en svenske napp av og til. Men prøvde den andre fibaro dimmeren og fant ut at jeg var litt for treg på knappen. Trykke 3 ganger på knappen for inkludering må gjøres FORT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thlian skrev (7 timer siden):

Trykke 3 ganger på knappen for inkludering må gjøres FORT!

Ja, akkurat det kan være et problem. På noen enheter må en trykke så raskt det går an mens på andre må trykkene være "tydelige" men likevel innenfor 1.5 eller 3 sekund... og noen enheterhar helt andre måter... Når ting ikke virker: Les bruksanvisningen 👍

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.