Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Phillips Hue 2 fj.kontroller/bridge


E.T.

Anbefalte innlegg

Hei.. :) 

 

Er det ikke mulig å sette opp f.eks en Hue Being lampe/A60 pære til å kommunisere mot både Hue bridge og direkte mot fjernkontroll?  

 

- Hue fj.kontroll ---. Hue pære og:

- Hue Bridge --- Hue pære.

 

Samme greia med med Hue Being lampe, har 2 stk lamper men kan bare bruke 1 stk fj.kontroll for å styre begge. (kontrollen som kommer ferdig satt opp mot lampe blir deaktivert da jeg programmerer begge lampene mot en annen fj.kontroll.) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to Hue Ambiance (eddison) som kun var koblet opp mot fjernkontroll som har fungert helt fint. I dag koblet jeg opp Hue Bridge for første gang (ikke kjørt noe apps eller noen ting), og har HomeAssistant har nå plukket opp Hue Bridge siden disse er på samme nettverk hos meg.

 

Nå er egentlig disse to pærene jeg har BT/Zigbee antar jeg, og at fjernkontrollen som jeg har satt opp mot dem er gjennom BT. Mens Hue Bridge har fanget opp pærene gjennom Zigbee nettverket.

 

Så det bør jo gå ann å kontrollere en pære gjennom fjernkontrol og gjennom appen som igjen styrer Hue Bridge (noen for korrigere meg om jeg tar feil). Av en eller annen grunn så klarer ikke min HA å styre noen av pærene mine, jeg tror det er en bug i siste versjon på 2021.12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.