Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Trigge Sonos ved brannalarm eller lignende


Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om man kan bruke Google Home/ Google Assistant til å trigge sonos til å avspille egenlagd låt?

for eks. Ved brannalarm, kan man få sonos høyttalere til å avspille en egen låt. Eller hvis man kan gi et signal via en bryter eller noe, for å sette på en bestemt låt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loopi skrev (7 timer siden):

Er det noen som vet om man kan bruke Google Home/ Google Assistant til å trigge sonos til å avspille egenlagd låt?

for eks. Ved brannalarm, kan man få sonos høyttalere til å avspille en egen låt. Eller hvis man kan gi et signal via en bryter eller noe, for å sette på en bestemt låt. 

Jeg spiller egne låter i Sonos når noen ringer på, klokke på koketopp går til null og diverse andre hendelser. Jeg gjør det via Home Assistant så se på det som en bekreftelse på at det går å spille slike lyder på Sonos, men jeg vet ikke hvordan du gjør det i fra Google Home

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig å styre Sonos på den måten med de aller fleste smarthussystemer, men Google Home er primært en taleassistent. Den og Alexa (og Siri) kommer fort til kort når det gjelder litt mer spesielle saker. Dette kan være en av dem.

 

Men det er jo lett å finne ut av. Er det mulig å lage en enkel rutine og så velge en sang å spille av på Sonos som "action"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.