Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Philips hue ledstrips og tilpassing av lengde?


Anbefalte innlegg

Skal montere ledstrips under overskap. Jeg må da tilpasse lengden på ledstrips, men det passer inn svært dårlig med de merkene for klipping. De har vel 33 cm avstand, noe som gjør at jeg ender opp med ca 25 cm uten ledstrips på ene siden.

 

Noen måte å løse dette på? Hva skjer om jeg klipper ett helt annet sted enn der det er merket av for klipping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ProphetSe7en said:

Hva skjer om jeg klipper ett helt annet sted enn der det er merket av for klipping?

Da risikerer du (med stor sannsynlighet) å ødelegge det. Klippepunktene er typisk i skjøtepunkter mellom flere deler, og klipper man andre steder kan det være en eller flere ledere som blir brutt et sted de ikke burde.

 

Men 33 cm avstand mellom deler var voldsomt. På vanlige 12/24V striper er det jo 3-5 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var stor avstand, helt uforståelig.

 

Sitat

Philips Hue Lightstrips can all be cut (every 13″/33cm)

 

Men får løse det annerledes. Tar ett kutt for langt istedet, så får de 8 cm som er til overs bare ligge å lyse mellom overskap og vegg, skjult bak en dekkside. Blir det for synlig og lekasje med lys i glippen mellom vegg og foring så får jeg se på alternativer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett ville jeg gjort det, men aluprofilen jeg bruker er i utgangspunktet for smal til å bruke med hue. Dermed må gummien som de bruker til beskyttelse fjernes for å få plass i profilen.

 

Men, enden med kontakt får jeg ikke gjort så mye med, dermed kan jeg ikke trekke den lengre inn for å sentrere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.