Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Zigbee bryter (på batteri) som fungerer i Zigbee2Mqtt?


tjwesterby

Anbefalte innlegg

Hei, er på jakt etter rimeligste løsning for batteridrevet bryter som fungerer i Zigbee2Mqtt for å styre diverse lys i huset. Vet at Namron feks har alternativer men synes 800 for en bryter er noe stivt. Skulle gjerne hatt 2 eller flere knapper på den

Jeg så på denne som ett eksempel: Zigbee Veggbryter 4 gruppe Pluss Sort Unilamp | Lumier men aner ikke om denne går inn i Zigbee2Mqtt uten problemer. Prisen var ihvertfall meget bra.

Alternativet er å kjøre på med aqara mini switch eller noe sånt istedet, men ønsker å sjekke mulighetene og anbefalingene her.


TJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det flere ting å tenke på:

Skal bryteren assosieres/bindes til lyset?

Viktig med ramme som passer i Elko?

 

Hvis ja på begge, så er Namron det beste alternativet. Om systemet er nede kan du fortsatt bruke bryteren direkte mot lyset.

En annen fordel med Namron er at den passer i elko rammer.

 

Bruker selv flere av denne: https://www.elektroimportoren.no/namron-zigbee-4-kanal-bryter-k8/4512703/Product.html

 

 

Om ramme og binding ikke er viktig så kan jeg anbefale Aqara Opple:

https://www.aliexpress.com/item/4000310767697.html

https://www.zigbee2mqtt.io/devices/WXCJKG13LM.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L-A skrev (23 timer siden):

4 kanals bryteren til Namron er på tilbud til 30. januar. 499kr for både den hvite og den svarte.

 

Hei, jeg kjøpte en slik i går og fikk den inn i HA med ZHA, men på grunn av ikea utstyr byttet jeg over til zigbee2mqtt, men jeg får ikke z2m til å finne bryteren, noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FreddyU skrev (37 minutter siden):

Hei, jeg kjøpte en slik i går og fikk den inn i HA med ZHA, men på grunn av ikea utstyr byttet jeg over til zigbee2mqtt, men jeg får ikke z2m til å finne bryteren, noen tips?

image.png.1022b927c83b8054b415019f4ef01e26.png

Reset: Trykk og å hold inne to øverste til det lyser. Trykk 5 ganger raskt på på-knappen. Blinker 3 ganger

Pare: Trykk og hold inne to øverste til det lyser, Trykk en gang på av-knappen for å starte paring.

 

Kjører z2m selv og der fungerer den fint, har laget gruppe direkte mot pærene.

 

Endret av L-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.