Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Secure srt321 styre Fibaro Wall Plug2 ?


Anbefalte innlegg

Dette burde vært basic, men jeg får ikke helt grepet på å styre Wall Plug 2 via assosiasjon med Secure termostaten ( på Vera Edge ). Begge er inkludert og fungerer og jeg får satt assosiasjon fra srt321 til WP (Group 1 basert på set point), men derfra er det stopp for min del.. Hvordan får jeg termostatens set point / målt temperatur til å styre Wall pluggen(e)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selvsagt ikke tenkt på at pluggen er z-wave plus... Er redd jeg har støtt på noen utfordringer med Vera her, siden den ikke gir meg alternativet mellom å inkludere Secure eller non-secure. Har forsøkt å endre parameter 50 på Fibaro pluggen, men den endrer såvidt jeg forstår kun informasjonen som blir sendt og endrer ikke at den kun lytter til kryptert informasjon? 

Endret av kåres
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, kåres said:

Har forsøkt å endre parameter 50 på Fibaro pluggen, men den endrer såvidt jeg forstår kun informasjonen som blir sendt og endrer ikke at den kun lytter til kryptert informasjon? 

Det stemmer nok bra, dessverre.

 

Hvis du ikke kan kontrollere hva som blir lagt til secure og non-secure, så kan det bli vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moskus skrev (5 timer siden):

Du kan gå for Z-TEMP2 istedenfor hvis du vil ha noe nyere. :) 

Vurderte de først, nå angrer jeg på at jeg ikke bare gikk for de. Men så hadde jeg heller ikke tenkt tanken på at Vera er så sært at man ikke kan inkludere non-secure... Plugger uten Z-wave plus kan bli en hard nøtt ser det ut til så blir nok et par Z-temp likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg like greit kjøpt Z-temp2 i stedet, men jeg er ikke noe nærmere kontroll av fibaro pluggen likevel. Hadde håpet det skulle gå litt smoothere nå, men nei. 
 

Jeg må inkludere Z-temp som generic device, så mulig noen funksjoner uteblir? Jeg skal sette termostaten til "heat" og ikke "auto" antar jeg? Endrer jeg set temperatur enten på termostaten eller via Vera endres den umiddelbart (ved heat), men pluggen er konstant på (group3) enten set point er over eller under romtemperatur... Dette er faktisk første gang jeg setter opp assosiasjon, så er temmelig noob på det. Er det noe vesentlig jeg misser her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det ser ut som om du har fått med deg det vesentlige. SÅ lenge pluggen ligger Group 3 til termostaten, burde den blitt skrudd av og på når termostaten trigges. Hva "generic device" i Vera er vet jeg ikke, så om det har påvirkning er vanskelig å gjette på.

 

Jeg hadde ingen problemer med assosiasjoner med Z-TEMP2 selv.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.