Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

HTTP/JSON-kall inn i Home Assistant


Anbefalte innlegg

Gjør et forøk på å flytte over fra Domoticz til Home Assistant, og fnner en del ting vanskeligere...

 

Har et nettbrett som kjører LlamaLab Automate. Her kan jeg gjøre et http call inn i Domoticz for å slå av og på en wall plug som styrer ladingen av det samme nettbrettet. Men jeg klarer ikke å få til det samme i Home Assistant. 

 

Har søkt og søkt, men klarer ikke å finne ut av det, utenom at jeg har generert et token.

 

Noen som kan hjelpe meg med hva jeg må skrive inn i Automate?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, jeg trodde ikke det? Det er en Telldus TZWP-100, men den har jo et navn i Home Assistant, switch.rele_nettbrett_kjokken

 

Problemet er at jeg ikke får fylt ut feltene i Automate som kan trigge switch.on/off/toggle

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger vel ikke bekymre deg om ladingen så lenge brettet er permanent tilkoplet 220V ?

Uansett, navnet switch.rele_nettbrett_kjokken må det jo være du som har funnet på? (HA lager ikke slike navn)

 

Ønsker du å teste en slik switch, er det bare å gå inn i Developer Tools og sette inn item navnet og prøve manuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VikingOy skrev (2 minutter siden):

Du trenger vel ikke bekymre deg om ladingen så lenge brettet er permanent tilkoplet 220V ?

Uansett, navnet switch.rele_nettbrett_kjokken må det jo være du som har funnet på? (HA lager ikke slike navn)

 

Ønsker du å teste en slik switch, er det bare å gå inn i Developer Tools og sette inn item navnet og prøve manuelt. 

Beste er å holde nettbrettet mellom 80 og 40 prosent om man har batteri. 

Ved permanent ladning på et nettbrett med batteri så får du deg en lite hyggelig overraskelse etter hvert ved at batteriet sveller. Ikke så kult måte å tenne på huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.