Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nordlux Smart BLuetooth mot Hue


ErlAp

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd å integrere Nordlux Smart lamper i Philips Hue? Nordlux bruker bluetooth som komunikasjon, men tenker om det er mulig å linke deres bridge opp mot Hue slik at alt kan styres derfra?

Eg finner ikke noen andre som har så store flate taklamper som Nordlux.

https://www.megaflis.no/belysning/taklamper/plafond/nordlux-oja-60-smart-plafond-ip20-hvit

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult å se at det kommer produkter med Bluetooth mesh. Men jeg synes det allikevel er et merkelig valg av produsenten å gå for den teknologien når zigbee er så utbredt blandt andre produsenter av lysutstyr.

Hvis jeg skal tippe så klarer du ikke å få Nordlux sitt utstyr integrert i Philips Hue. De er alt for forskjellige i valg av teknologi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har en del Nordlux enheter i kjeller og garasje og er ganske fornøyd med dem, og har ikke opplevd de problemene en del hevder de har. Nå er sikkert siste soft og firmware blitt bedre.

 

Når det gjelder integrasjon så er det dog problemer. Homey som er et selskap som prøver å integrere mange merker opp mot sin hub svarer meg angående Nordlux

 

"The brand Nordlux is indeed not yet supported by a dedicated app and seems to be Tuya based making it difficult to create an official app due to restrictions Tuya places on third party developer
 "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.