Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

IP44 smartplugg med minimum 3500w, Homey Pro støtte og strømmåler


Anbefalte innlegg

Har noen funnet IP44 smartplugger (som kan settes i eksisterende stikkontakter) som tåler mer enn 3500 watt, har strømmåling og har støtte i Homey?

 

Er ikke så farlig hvilken trådløs teknologi som brukes. Men Z-Wave eller Wi-Fi er å foretrekke.

 

Eventuelt plugger som ikke er IP44 men håndterer mer enn 3500 watt er også interessant.

 

Har leita en stund men ikke så enkelt å finne noe som passer på alle kriteriene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke ha 3500W på vanlig stikkontakt. 

 

Jeg skjønner du et ønskelig å unngå elektriker, men en Aeotec Heavy Duty er produktet du ser etter. Det er IP44 og er godkjent for 40A i tillegg til å ha strømmåling. Det er derimot fast tilkobling, ikke stikkontakt.

 

Det finnes enkelte smartplugger som er godkjent for 15/16A, men personlig ville jeg styrt unna eller kun brukt det kortvarig under termografering..

Endret av Fredrick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KuleKnutta skrev (1 time siden):

Har noen funnet IP44 smartplugger (som kan settes i eksisterende stikkontakter) som tåler mer enn 3500 watt, har strømmåling og har støtte i Homey?

 

Er ikke så farlig hvilken trådløs teknologi som brukes. Men Z-Wave eller Wi-Fi er å foretrekke.

 

Eventuelt plugger som ikke er IP44 men håndterer mer enn 3500 watt er også interessant.

 

Har leita en stund men ikke så enkelt å finne noe som passer på alle kriteriene.

Osram har en utendørs zigbee sak. Den er ip44 og tåler 16A, men tilbakemeldinger går på at strømmåling er unøyaktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stigvi skrev (10 minutter siden):

Osram har en utendørs zigbee sak. Den er ip44 og tåler 16A, men tilbakemeldinger går på at strømmåling er unøyaktig.

https://www.kjell.com/no/produkter/smarte-hjem/fjernstrombryter/fjernstrombryter-zigbee/osram-smart-zigbee-fjernstrombryter-for-utendorsbruk-p51049

 

Det er vel kanskje den? Hvis det er snakk om langvarig last (eksempelvis elbillading) ville jeg unngått Shucko til over 8A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde fire sånne z-wave Popp: kun to virker nå på tredje vinteren.

Disse har en dårlig radio og tvilsom kvalitet på firmwaren.

Virker kun ok når det er mange noder i nærheten.

 

Videre her jeg suppelert med to zigbee Osram Smart+ for erstatte Poppene.

Disse router IKKE i meshet. 

 

I tillegg vil de ikke være "parent" for Hue sine dimmer-fjernkontroll eller bevegelse/luminans/temperatur -sensor. Om det da ikke er alternative noder som kan stille opp som "parent", sa faller Hue-sensoren ut av meshet.

Jeg anntar at dette kan være tilfelle for andre sensorer også.

 

Begge disse skavankene hadde også en Osram Smart+ lyspære som nå er arkivert i "hall of shame".

 

Så lenge det ikke er noen noder som er avhengig av å route via Osrampluggen, så er den ok. Ikke all verdens radio på den heller, menn sånn passe "tja".

 

 I nøden har jeg brukt Ikea sin 16A veggplugg og også en Namron z-wave 16A plugg. (Namron -pluggen opplever jeg som meget bra!)

Begge disse er innendørs -utstyr..

 

Jeg har ikke funnet noen utendørs alternativer.

Må vel bygge noe inn i en boks om jeg vil ha noe stabilt utendørs..

 

 

Endret av NilsOF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrick skrev (På 26.1.2022 den 11.50):
stigvi skrev (På 26.1.2022 den 11.39):

Osram har en utendørs zigbee sak. Den er ip44 og tåler 16A, men tilbakemeldinger går på at strømmåling er unøyaktig.

https://www.kjell.com/no/produkter/smarte-hjem/fjernstrombryter/fjernstrombryter-zigbee/osram-smart-zigbee-fjernstrombryter-for-utendorsbruk-p51049


Ja det er den. Og, ja strømmåling er meget unøyaktig.

Om den ser belastning så sender den "6400" (eller noe sånt).

Ellers null.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar.

 

Det er fryser og kjøleskap for temperaturkontrollert ølgjæring den primært skal brukes til. Men hadde vært gøy å kunne få med bryggemaskina på 3500W når jeg brygger.

 

Har vurdert Aeotec heacy duty switch (veldig fornøyd med andre aeotecprodukter). Men må den jo monteres av en elektrikker. Den er også vanskelig å få tak i om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.