Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan kan jeg (eventuelt) detektere Danalock, i min egen app?


birgersp

Anbefalte innlegg

Hei,

 

 

Jeg ønsker i min egen Android-applikasjon å kunne detektere om Danalock (V3) er innen rekkevidde. Men Danalock er ikke "paret" med telefonen. Den er heller ikke synlig når jeg gjør et skann etter Bluetooth-enheter på telefonen. Er dette mulig å få til? Eventuelt hvordan? Jeg er programvareutvikler og har laget flere Android-applikasjoner før, men jeg er veldig grønn når det kommer til Bluetooth.

 

Stilte samme spørsmål på StackOverflow: https://stackoverflow.com/questions/70922842/how-can-i-monitor-the-presence-of-a-danalock-using-bluetooth

 

Grunnen til at jeg vil dette er for at min app skal sende en melding til en server om at telefonen er i rekkevidde for døra (lager egen logikk på når låsen skal gå opp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.