Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Z-Wave brytere slår seg på tilsynelatende tilfeldig.


JxxxIxxx

Anbefalte innlegg

2 hours ago, SveinHa said:

Assosiasjoner kommer vel bare opp på "master" enheten, altså den som styrer de andre. De enhetene som blir styrt ved assosiasjon viser ikke noe om det om jeg ikke husker helt feil...

Det stemmer, det er vel bare på "masteren" at det viser hvilke som er assosiert. Men alle enheter er vel assosiert til Homeseer på gruppe 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tenkte bare for ordens skyld å gi en tilbakemelding på status på denne saken:

Det er nå over to uker siden jeg fjernet den ene Popp-røykvarsleren som jeg mistenkte for å forårsake problemet.

Systemet har så langt vært helt stabilt, ingen nye tilfeller av problemet. Siden feilen ikke skjedde så ofte så kan jeg vel ikke være helt sikker på at det er løst, men det har i alle fall ikke vært en så lang periode uten feil siden det begynte, så jeg krysser fingrene for at problemet nå er løst.

 

Så må jeg bare finne en erstatning for den ene røykvarsleren jeg tok vekk ......
Siden jeg har egentlig gode erfaringer med Popp-røykvarslerne ellers, de jeg har i den andre HS-installasjonen min har fungert krikefritt i flere år, og jeg allerede har lagt opp 12V-tilførsel med plugg til der røykvarseleren skal være hadde det vært fristende å sette opp en av samme type. Men disse finnes tilsynelatende ikke i salg lenger, i stedet er de ersattet av en ny modell ser jeg. Antar denne har omtrent samme funksjonaliteten?

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.