Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Levetid Heatit Z-Water?


Truls

Anbefalte innlegg

Jeg har for 2. gang opplevd at min Z-water slutter å respondere, og får bare (?) som status i Homeseer. Etter en restart av z-water er den "online" igjen ett døgn eller 2, før den igjen slutter å respondere.

Resultatet er kalde/varme gulv...

 

Dette er altså nummer 2 som slutter å virke, etter å ha virket i 1-2 år uten noe problem av betydning. Den forrige begynte å tulle på samme måte den også.

 

Fler som har opplevd det samme? Er det noen utløsende årsaker som noen kjenner til?

 

Eller er den ikke bedre?

 

 

Truls

 

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hei @Truls!

Nå har jeg fått samme problemet, Z-water enheten i overetasjen har dukket opp med et spørsmålstegn, og lar seg ikke kontakte, og hele overetasjen har kalde gulv... Har din z-water vært stabil siden februar nå, eller  har du måttet bytte den ut? Det må vel i så fall være en garantisak?

 

Og så er jeg såpass grønn på dette, at jeg lurer jeg på hvordan du restarta den. Det har ikke hjulpet å kutte strømmen på den hvertfall. Kjørte du en factory reset ved å holde knappen inne i 10 sekunder? Dukker den da opp igjen som en ny node som må settes opp helt på nytt? Eller kan man da evnt kjøre "Replace bad node?" Har aldri forsøkt "replace" før, så er redd for å gjøre noe i feil rekkefølge 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, måtte til slutt prøve meg med å resette den til fabrikkinnstillingene tenkte jeg, men siden knappen glapp innen jeg rakk å holde den inne i 10 sekunder, så så jeg at lyset begynte å blinke, så jeg vekket den nok bare. Da prøvde jeg Rescan, og etter dette fikk jeg kontakt, så nå er den frisk igjen enn så lenge. Ikke sikkert jeg måtte trykke Rescan, den var kanskje på nett igjen allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.