Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Tommy45

Medlemmer
  • Innlegg

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Hjemmeautomasjon

  • System
    Home Assistant

Tommy45 sine prestasjoner

Smartplugger

Smartplugger (4/16)

  • Første innlegg
  • Uke én ferdig
  • En måned senere
  • Ett år inn

Nylige merker

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Det gjorde jeg, og det slo seg av likevel. Noen ganger hadde den stengt vannet FØR man i det hele tatt skulle dusje eller bruke vann til noe annet. Dette er et forferdelig produkt man ikke kan anbefale noen.
  2. Det er jo helt sinnsykt at det skal være slik. Jeg har aldri vært borti dårligere kundeservice eller smart produkter. Jeg fikk til å koble til stopperen og en sensor etter de hadde oppdatert firmaware på disse, men det var så ustabilt at det ikke gikk ann å bruke det. Plutselig stengte stopperen når man stod og dusjet eller vaskemaskinen stod å gikk. Jeg endte med å retunere alt sammen, fikk pengene igjen og kjøpte meg watergurad. Kommer aldri til å anbefale dette systemet til noen, noensinne.
  3. Jeg har forsøkt med en iphone 11, en nokia 7.2 og en Mi A2, resultatet er likt på alle, finner ingen Grohe enheter, om ikke noen av disse telefonene er kompatible, så tror jeg grohe har et problem i forhold til kundemassene. Grohe enhetene blinker blått når de har dannet et access point, det gjør sensorene. Vannstopperen blinker blått i 5 sekunder etter jeg har holdt inne konnekt knappen i 3 sekunder, deretter blir den lampa gul, som indikerer at den ikke er tilkoblet noe nettverk.Jeg mener den skulle blinket blått i minst 5 minutter, så man hadde en sjanse for å få koblet enheten til et eksisterende nettverk, derfor tror jeg det er noe galt med vannstopperen. Det skal dannes et wifi accsess point som skal vare i 5 minutter, får man ikke koblet seg på innen den tid, så må man resette enheten og forsøke igjen.
  4. Ja jeg skjønner ikke dette her... Jeg jobber innen IT også, er ikke helt grønn når det kommer til nettverk, men det ser ikke ut til å hjelpe noe det heller Har egentlig kastet inn håndkleet iforhold til dette her nå, jobber nok med problemløsning på jobb i forhold til IT utstyr, skal ikke være så krøkkete som dette her tydeligvis er. Er jo ikke bare meg som har hatt utfordringer med Grohe systemer ser det også ut til. Har skrevet til Grohe support, for se om de kan komme opp med noe fornuftig og ikke bare det standard 1 linje support vaset man som oftest møter hos kundesupport.
  5. jeg har forsøkt 3 routere, har opprinnelig et mesh nettverk her i huset, men var usikker på om den klarte å koble seg til dette. Men så har jeg forsøkt 2 andre routere også, valgt 2.4ghz båndet, men det hjelper ikke noe. Har forsøkt alle kanalene de forslår, men akkurat like dødt, derfor jeg tror det er noe med selve enheten.
  6. Hei igjen Jeg har forsøkt å få dette systemet mitt på nett nå i 3 dager, det er ikke sjanse, har vel fabrikk resatt enheten 20 ganger. Begge lampene blinker blått 5 sekunder ca, har forstått at det er da enheten har skapt et vlan man skal kunne finne igjen på sin telefon, men det skjer aldri. Etter 5 sekunder er nettverkslampa gul, og da får man ikke aktivert denne igjen ved å holde den inne i 3 sekunder. Jeg har satt opp masse slikt smarthus opplegg, fra mange leverandører, aldri hatt så mye kødd som jeg har hatt med dette Grohe systemtet. Jeg får ikke kontakt med de trådløse sensorene heller, er noe merkelig her. Routeren står 3 meter fra sense guarden, er ikke pga elendig wifi signal heller. Appen er vel avinstallert og installert 10 ganger den også, men ingenting hjelper. Så jeg er redd det er noe galt med dette Grohe systemet mitt. Har tatt kontakt med kundeservice hos dem da, men regner ikke med det kommer noe fornuftig derfra.
  7. Kjedelig at det skal være så jævla vrient dette grohe opplegget, har hørt det er mange som sliter, likevel var jeg dumå kjøpte det. Det verste er at jeg alt har montert det opp, ikke lurt å gjøre uten å sjekke at det funket mot nettverket først nei. Men får jeg det ikke til, så må rørleggeren komme å montere på et skjøtestykke der den er montert inn
  8. Takk så mye for svar taktokik, da skal jeg forsøke dette når jeg kommer hjem. Ser de skriver at factory reset gjøres ved at man tar ut kontakten til enheten, lar den være av i minst 30 sek før man setter strøm på igjen, deretter skal man holde inne begge knappene i 3 sek, er dette mens den booter eller etter den er bootet?
  9. Hei Arbeidsmann Jeg kjøpte meg en grohe sense guard i foregårs, jeg har samme problemet som deg, finner ikke Wlan etter strømmen er slått på, utrolig frustrerende. Men fikk du løst det hos deg, eller byttet du til et annet system? Ser noen sier man må ta av dekslet for å komme til en bryter, hvilken bryter er det snakk om, reset?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.