Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Runar

Medlemmer
  • Innlegg

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Hjemmeautomasjon

  • System
    Homey

Runar sine prestasjoner

Smartplugger

Smartplugger (4/16)

  • Første innlegg
  • Reagerer godt
  • Samtalestarter
  • Uke én ferdig
  • En måned senere

Nylige merker

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. En liten oppdatering på denne saken. Kommunikasjon med Homey ser ut til å være løst etter anskaffelse av en z-wave repeater. Problemet med at Temp2 termostatene henger seg opp er IKKE løst. Problemet oppstår på tilfeldige termostater hver gang, med ca 1-2 ukers mellomrom. Systemet er med andre ord ikke til å stole på.
  2. Jeg har 8 Temp2, hittil har 2 av de falt ut en gang hver. Virker helt tilfeldig. Var ikke klar over at batterinoder ikke repeterer, men da gir det jo mening at Homey ikke får tak i alle. Skal gå til anskaffelse av en veggplugg. Har supportsak hos Thermofloor om dette også, rart de ikke var klar over det. Det står jo til og med i manualen til Temp2 ser jeg nå: "All non-battery-operated nodes within the network will act as repeaters".
  3. For ca 1 måned siden gikk jeg til innkjøp av nytt system for å styre gulvvarmen i huset mitt. Valget falt på Heatit, da de så ut til ha et bra system for mitt formål med trådløse termostater og mulighet for styring via Homey Pro. Etter en del timer (pga. dårlig dokumentert oppsett) fikk jeg det til å fungere, men opplever hele systemet som svært ustabilt. Jeg har pr nå 2 utfordringer Termostatene henger seg opp, og slutter å sende signaler. Det er helt tilfeldig om da ventilen til rommet står åpent eller er lukket. Ene gangen endte det med at temperaturen falt 3 grader før det ble oppdaget, andre gangen lå temperaturen 2,5 grad over det den skulle. Ved å ta ut og inn batteriet i termostaten så løste det seg. Min Homey får ikke tak i termostatene (eller Z-Water) som er langt unna. Det kan virke som at enhetene ikke klarer å videresende Z-Wave-signalene slik det er tenkt. Er det andre som har samme erfaring? Har løpende dialog med support hos ThermoFloor, men de sier det ikke finnes noen løsning på problemet, men at de jobber med det. Vurderer nå å sende hele systemet i retur hvis de ikke klarer å finne en løsning på dette.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.