Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Amazon DOT Batch 3


Fermate

Anbefalte innlegg

4 timer siden, BjornK skrev:

Jag tar gjerne 2 stk svarte og en hvit.

Jeg oppdaget nettopp at jeg kan bruke Raspberry Pi og Alexa Skills Kit istedenfor så da blir det ingen dot'er på meg.

Det kan du, men du får dårligere mikrofoner (og tilhørende signalbehandling), samt at du må trykke på en knapp (med mindre Amazon har endret APIen sin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Moskus skrev:

Det kan du, men du får dårligere mikrofoner (og tilhørende signalbehandling), samt at du må trykke på en knapp (med mindre Amazon har endret APIen sin).

Trenger ikke lenger trykke knapp for å vekke alexa: http://lifehacker.com/you-can-now-trigger-your-raspberry-pi-powered-diy-alexa-1787489420

Sikkert riktig det med mikrofonen (Dot har 7 stk) men hvis jeg går lei av Alexa eller Amazon legger ned tjenesten kan jeg bruke bringebærpaien til noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, BjornK skrev:

Trenger ikke lenger trykke knapp for å vekke alexa: http://lifehacker.com/you-can-now-trigger-your-raspberry-pi-powered-diy-alexa-1787489420

Sikkert riktig det med mikrofonen (Dot har 7 stk) men hvis jeg går lei av Alexa eller Amazon legger ned tjenesten kan jeg bruke bringebærpaien til noe annet.

 

Jeg tipper paien blir råtten og havner på dynga lenge før de legger ned tjenesten :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, BjornK skrev:

Aha, det var i det minste gode nyheter. :) 

 

Men når Amazon legger ned Alexa så er Pi'en så gammel at det ikke er så mye annet å bruke den til. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎19‎.‎02‎.‎2017 klokken 10.58, Fermate skrev:

Hm dvs. om vi fremdeles får lov til å bestille 50 :( 

I batch 2 var det max 24 stk pr kunde online (men jeg kunne ringe og få dem til å sette det opp til 50 og få 5% rabatt)

Nå ser jeg at det er blitt max 5 stk pr. kunde og jeg må vente til mandag etter kl 6PM pacific for å høre hva vi får nå.

 

Det var det jeg var redd for :( 
Har snakket med dem og det er ikke mulig å bestille 50 stk å få 5% rabatt lengre.

Faktisk er det nå max 5 stk pr kunde (!)

 

Så jeg har foreløpig bestilt 5 hvite og 5 svarte.

(Og de 10 PI dekslene)

 

Skal sjekke med Jetcarrier hvordan fraktforskjellen blir om de kommer i mange små ordrer

(Jeg har fri frakt internt i USA som Prime kunde hos Amazon)

 

Men for øyeblikket er jeg sperret fra å bestille flere.

Så få vi se når den sperren løftes. Prøver igjen i morra men antakeligvis må de første shippe før jeg får bestille flere.

 

Stay tuned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg alltid til slutt :)

Dersom Jetcarrier ikke tar vesentlig mer for å frakte 5 x 10 pakker kontra 2 pakker til Oslo så trenger vi bare 4 mann med Prime konto som kan bestille dem med leveranse til mitt navn/adresse hos Jetcarrier.

 

Dessuten var vi vel ikke helt oppe på 50 stk..

(Vi var rundt 41 så vidt jeg kan se)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Movcon skrev:

Da er mitt Prime i boks, og jeg kan dermed også bestille 5+5 1f600.png

 

Flott

Jeg har snakket med Jetcarrier og de sier de shipper ut fra NJ hver torsdag.

De bekreftet også at forskjellen i frakt er liten om det er en eller flere pakker.

 

Om du vil kan vi prøve at du bestiller fra din konto med shipping adresse til MIN Jetcarrier adresse.

(Da vil begge pakkene gå sammen)

 

Jetcarrier var tvilende til om Amazon ville akseptere et annet navn på shipping adressen men jeg tror det går helt fint.

 

Sender deg en PM med min Jetcarrieraddresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg personlig skal foreløpig ikke ha noen fra denne batchen (tenk det) så jeg tenker vi får fordele som best vi kan i den rekkefølgen folk meldte deg her.

Er ikke det Ok?

 

Vi burde kanskje la folk som ikke har noen enda gå foran (få en) folk som ønsker to ?

'

Jeg er ikke redd for at vi ikke blir kvitt dem akkurat nå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vi får se ;)

Det er altså nå max 5 stk (av hver farge) pr kunde så jeg har kun fått bestilt 2 x 5

Men i beste norske samarbeidsstil har altså @Movcon gjort det samme og bestilt 2 x 5 til min Jetcarrier adresse :)

(Så vi forventer at de shippes samtidig og kommer på samme fly)

Hurra for @Movcon !

Det blir litt utfordringer med betaling men det skal vi nok klare.

 

Så det vi trenger nå er 2 personer til med Amazon Prime konto (for da får vi gratis frakt internt i USA) så er vi straks på de 40-50 stk som vi er på jakt etter :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, xibriz skrev:

Hvordan får man prime konto?

https://www.amazon.com/dp/B00DBYBNEE?_encoding=UTF8&ref_=nav_menu_redirect_ms3

 

Velg "Start your 30-day Prime free trial"

Du må legge inn kredittkort-detaljer. Men du kan avslutte før 30d, og dermed koster det deg ikke noe. Om du ønsker dette videre, så er jo det en kost/nytte vurdering.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.2.2017 klokken 15.52, Fermate skrev:

Bare en liten oppsummering så langt

DOT

@xibriz vil ha minst 1

@tjwesterby  vil ha 1

@olekenneth vil ha 2

@ralph vil ha 1

@Tore Andre Rosander vil kanskje ha en til

@Movcon 2 sorte

@Slator 2

@Tverfyll 1 sort  

@Llandari 1 sort

 

Ras PI kabinett

@xibriz 3

@Fermate 2

@Moskus 2

@Håvardgj 1

@Movcon 2

 

2 X DOT, hvit til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel situasjonen nå er at jeg og @Movcon og @xibriz har bestilt 5 stk hvite og 5 stk svarte hver.

(Det er det en max kan bestille på hver ordre)

Om ingen andre melder seg til å bestille er det det vi har i Batch 3 foreløpig

 

Jeg selv skal ikke ha noen av dem men @Movcon @xibriz må jo selv si hvor mange de skal ha av sin odre og hvor mange de kan avse til andre.

 

Så får vi ekspedere mot lista i den rekkefølge som folk meldte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hepp.

 

Som nevnt, jeg har bestilt 5 sorte og 5 hvite. Og jeg forbeholder meg retten til å beholde 2 sorte selv. Dette betyr at det er 3 sorte og 5 hvite tilgjengelig.

 

Og, ja vi bør helt klart ekspedere mot lista i den rekkefølge som folk meldte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra. For at flest mulig skal få testet foreslår jeg også at vi gir max en til hver på lista foreløpig.

Etter min oppfattelse blir den da slik:

@tjwesterby

@olekenneth

@ralph

@Tore Andre Rosander

@Slator

@Tverfyll

@Llandari

@Krok

@ThUnDeR

@Steinis

@Kjetil

@Helle

@elo

@Blodstrupmoen

@com2

@vslatten

@ZF-

@Venin

@TraCkinG

@Kenska

@kanutten

@sork64

@Norseman

@Furre

 

Om vi har 25 stykker å dele ut så ser det ut til at det blir en på hver :) 

 

Si ifra om dere er uenige og / eller om dere trekker dere

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fermate skrev:

Bra. For at flest mulig skal få testet foreslår jeg også at vi gir max en til hver på lista foreløpig.

 

Ja, jeg er i utgangspunktet enig i det, men grunnen til at jeg bestilte to, fordi den andre er for en kompis som ikke har konto på forumet. Så jeg skulle ønske at den ble med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fermate skrev:

Bra. For at flest mulig skal få testet foreslår jeg også at vi gir max en til hver på lista foreløpig.

Etter min oppfattelse blir den da slik:

@tjwesterby

@olekenneth

@ralph

@Tore Andre Rosander

@Slator

@Tverfyll

@Llandari

@Krok

@ThUnDeR

@Steinis

@Kjetil

@Helle

@elo

@Blodstrupmoen

@com2

@vslatten

@ZF-

@Venin

@TraCkinG

@Kenska

@kanutten

@sork64

@Norseman

@Furre

 

Om vi har 25 stykker å dele ut så ser det ut til at det blir en på hver :) 

 

Si ifra om dere er uenige og / eller om dere trekker dere

 

Men nå blir vel bestillingen 50/50 fordeling av svarte og hvite Doter. Og denne listen tar kanskje ikke høyde for det? Inntrykket mitt gjennom tråden var at flere ville ha hvit enn svart. Jeg vil fortsatt veldig gjerne ha hvit og ikke svart. ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.