Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

[LØST] Tregt å svare


Anbefalte innlegg

Duly noted B|

 

Har dessverre ikke hatt noen ekstra tid for optimalisering av sidene enda, men jeg skal begynne med dette i dag. 

 

Jeg har allerede gjort noen optimaliserings endringer i .htaccess filen vi bruker som forhåpentligvis vil gjøre siden raskere. 

 

Kom gjerne med innspill om dere merker noen endring på hastigheten eller andre problemer dere har med selve ytelsen av siden.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg skal gjøre en oppdatering i natt til en nyere versjon som jeg tror skal hjelpe litt med selve farten på postingen.

 

Sitat

Performance improvements in: profile view, sitemap generator, posting replies, and Activity Streams

 

Det er også fremtidige planer om å gå over til en dedikert VM slik at vi kan ta i bruk en cache metode hvor datalagringen skjer i databasen og ikke via filsystemet som kan gjøre ytelsen en del bedre.

 

Sitat

The data storage method is used by various systems to save arbitrary data. If caching is enabled, using the MySQL Database provides the best performance for most environments, otherwise using the File System is usually best.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, xibriz skrev:

16 sekunder for å poste ett innlegg er ikke noe å rope hurra for... :(

 

 

hjemmeautomasjon3.JPG

 

EDIT: Dette innlegger ble postet på 6 sekunder. Der er veldig variert, men som oftest ulidelig tregt.

 

Bruker FF 49.0.2

 

Kunne du gjort meg en tjeneste og gjøre samme test med Google Chrome?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, xibriz skrev:

Men det er bare post av innlegg jeg merker går veldig tregt.. lasting av sider er ikke noe problem. Treg write til databasen?

 

Ja, det er nok det jeg frykter. Og eneste løsning på det problemet er å gå over til en dedikert VS som jeg nevnte i en tidligere post.

 

Skal ta et møte med administratorene og se om vi får byttet over raskere enn planlagt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.