Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hva har du kjøpt idag


Anbefalte innlegg

har bestillt noen rotary encodere for å prøve meg på å lage en skrudimmer til lys.

det blir først å prøve med en arduino, så får man heller prøve seg på en z-uno etter hvert =)


Fikk akkurat lånt meg en z-uno og har noen rotary encodere liggende... du får poste resultater slik at jeg kan plagiere [emoji6]
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Lazarus skrev:


Fikk akkurat lånt meg en z-uno og har noen rotary encodere liggende... du får poste resultater slik at jeg kan plagiere emoji6.png

 

høres bra ut,

men det tar nok tid, da det tar en stund med frakt fra kina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også et prosjekt gående med rotary encodere og netduino og det fungerer overraskende bra! :D 

 

Mangler bare Poe injector så skal det opp på veggen. Har også tenkt å prøve meg men z-uno så snart jeg får tak i den :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lilfire skrev:

Har også et prosjekt gående med rotary encodere og netduino og det fungerer overraskende bra! :D 

 

Mangler bare Poe injector så skal det opp på veggen. Har også tenkt å prøve meg men z-uno så snart jeg får tak i den :)

 

 

Veldig spennende. Post gjerne noen bilder og forklar litt hva du har gjort:) 

 

Har hatt en rotary encoder via MySensor men ikke helt fornøyd da den belaster HS ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Steinis skrev:

 

Veldig spennende. Post gjerne noen bilder og forklar litt hva du har gjort:) 

 

Har hatt en rotary encoder via MySensor men ikke helt fornøyd da den belaster HS ganske mye.

 

Jepp skal gjøre det så snart jeg får det opp på veggen (Fått en hentelapp i dag som jeg håper er POE injectoren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebay er en skummel plass

 

en Arduino Nano (klone?) med skruterminal kort http://www.ebay.com/itm/131367944602

4-20ma til 0-5/10/15v converter slik at jeg kan benytte industrielle sensorer mot arduinoen http://www.ebay.com/itm/281975919878

10 pakning med DS18B20 http://www.ebay.com/itm/371587586628

2 stk DS18B20 som er vantett http://www.ebay.com/itm/381698666390

Ethernet shield til Arduino http://www.ebay.com/itm/400356634583

samt diverse som ikke omhandler HA

 

nå skal det bli kontroll av temperatur rundt om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å isolerer garasjen om dagen så da blir det en smart-garasje.

Har kjøpt følgende til styring av lys, port og vifte:

Aeotec MultiSensor 6 × 1  
Recessor for MultiSensor 6 × 1  
Aeotec Garasjeport kontroller GEN5 × 1  
Qubino 2-kanals aktuator × 2

 

Trakk opp ledninger bak gipsplatene som skal forsyne sensorer med 5v, men man klarer virkelig ikke å tenke gjennom alt som hadde vært lurt, før tak og vegger er kledd igjen. ?

 

20160725_195032.jpg

Mottok en strømforsyning som skal være voksen nok til å forsyne en del meter ledstriper også. 18,8A

 

20160725_195528.jpg

Må alltid dissekere en ny PS. Japanske kondensatorer og flere temp-sensorer. Bra med sikring i en rimelig PS. Jeg tror Mean Well er veien å gå.

 

Bestilte også en Hometroller SEL, så nå blir jeg HS-gutt jeg og. ?

 

Domoticz/Raspberry/SD-kort kræsja for n'te gang i helga, så det var egentlig dråpen.

Det beste med å ha en dedikert smarthusserver satt sammen av HS blir at alt krøll som måtte oppstå blir en garantisak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.7.2016 klokken 9.14, lilfire skrev:

 

Jepp skal gjøre det så snart jeg får det opp på veggen (Fått en hentelapp i dag som jeg håper er POE injectoren)

fått poe-injektoren? =P spent på hvordan du har løst det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svidde av et en del tusenlapper i kveld / natt da jeg tenkte å starte med hjemmeautomasjon..Hele 32 pakker er på vei fra Kina med diverse elektroniske duppedingser, sensorer, komponenter, etc. Heldigvis gratis frakt!. Tok kanskje litt i... ?

 

På handlelisten (Europa/Norge):
- 2stk Z-Wave Sensative strips (til dører)

- Netatmo Weather Station (for moro skyld)
- Raspberry PI 3 + Razberry, minnekort, lader, "case"

- 4x Arduino Uno + wifi / ethernet / wifi-serial shields + strøm / "caser"

Kina:

- En neve Waterproof Digital Thermal Probe Sensor DS18B20

- RS-485 for å snakke med boligventilasjon

- Lydsensor for å sjekke om vaskemaskinen er ferdig + PIR sensor for å sjekke at den blir tømt

- Magnetiske sensorer for å sjekke vinduer

- Micro switch for å sjekke om dør er i lås, type terrassedør (backup)

- diverse sensorer, prototypeboards, "kits" med transistorer, motstandere etc. 

 

En del av prosjektene går nok i dass, eller blir prioritert bort. Håper ikke jeg har glemt noe viktig... Neste bestilling blir nok 2 stk dørlåser, tenker på IDLock.

Endret av Jompa Tormann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ZoRaC skrev:

Har du låsebolt på terrassedøren eller er det en "standarddør"? For hvis det er en vanlig terrassedør, hvordan har du da tenkt å detektere om den er låst eller ikke?

Der sier du noe. Den døren har vel ikke låsbolt. En litt forenklet "manuell" løsning kan være å sjekke om døren har vært åpnet i løpet av dagen, å varsle på kvelden for å sjekke at den faktisk er låst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Jompa Tormann skrev:

Der sier du noe. Den døren har vel ikke låsbolt. En litt forenklet "manuell" løsning kan være å sjekke om døren har vært åpnet i løpet av dagen, å varsle på kvelden for å sjekke at den faktisk er låst.

Akkurat som jeg skulle sagt det selv... Eller, vent litt, jeg har jo sagt det selv! :P http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1730413#entry23331351

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nais ^^ mangler bare "smart"kran og da :P, dog koster vel akkurat den biten mer enn det smaker. 

 

Men "chimes"? hva kan det være godt for, sørge for at personer utenfor badet kan høre om en glemmer å bruke såpe?

Endret av Hr Kotelett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.