Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bruk av 4G til z-wave sentral?


Anbefalte innlegg

Jeg har bare skumlest denne, men jeg kan nevne at min far har en VeraPlus på hytta, og denne kobler han lett til via MCV's tunnel (getvera.com). Den bruker heller ikke noe båndbredde på eget initiativ, kun dataene som du bruker til å snakke med den. Den er jo laget for selvstendig drift. 

Man kan sikkert sette igang noen abbonement på værtjenester o.l hvis man vil, men i utgangspunktet bruker den ikke noe selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 1 februar lå der en unnskyldning på z-wave forum om problemene med fjernoppkobling via find.z-wave.me. Serveren deres hadde ikke nok kapasitet, noe de hadde forsøkt å utvide uten å lykkes. Derfor hadde de bestemt å gå over til nytt system, men dette vil ikke være operativt før i april mai. Videre så kunne de opplyse om at systemet var sikkert, slik at andre ikke skulle kunne komme inn på andres systemer. Årsaken til at det hadde skjedd, var visstnok noen testsystemet som lå åpne. Vi får bare vente,håpe og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.