Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Remotec ZXT-120 i fibaro system


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har akkurat kjøpt en Remotec ZXT-120EU til å styre min Mitsubishi Hara FH35 varmepumpe men har problemer med at det ikke fungerer optimalt.
IR senderen er parret og IR koden skal være riktig men når jeg skal justere temperaturen så vil den ikke gi noen form for bekreftelse, kun når jeg velger "Off, Heat, Cool" og viftehastighet.

Jeg har prøvd andre IR koder uten at det har noen bedre virkning.

Bruker forresten Home center Lite.

 

Har noen tips til hva som kan være galt?

Mangler den bekreftelsen du ser i vedlegget.

2017-03-14 (1).png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, øysteink skrev:

IR senderen er parret og IR koden skal være riktig men når jeg skal justere temperaturen så vil den ikke gi noen form for bekreftelse,

Mener du her at varmepumpa ikke piper som de har for vane å gjøre når de ellers får et signal?

Ja, da kan det nok stemme.

 

Har du prøvd alle kodene til Mitsubishi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei,

 

Kan du vise meg hvor du la inn koden i home centeret og hvilken kode du brukte?

 

Har samme oppsette...

 

 

Den ‎14‎.‎03‎.‎2017 klokken 22.50, øysteink skrev:

 

 

 

Hei.

 

Jeg har akkurat kjøpt en Remotec ZXT-120EU til å styre min Mitsubishi Hara FH35 varmepumpe men har problemer med at det ikke fungerer optimalt.
IR senderen er parret og IR koden skal være riktig men når jeg skal justere temperaturen så vil den ikke gi noen form for bekreftelse, kun når jeg velger "Off, Heat, Cool" og viftehastighet.

Jeg har prøvd andre IR koder uten at det har noen bedre virkning.

Bruker forresten Home center Lite.

 

Har noen tips til hva som kan være galt?

Mangler den bekreftelsen du ser i vedlegget.

2017-03-14 (1).png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...

Gammelt innlegg, men jeg slet med det samme som ØysteinK. Problemet var at man må klikke på "Soft reconfigure device" etter at man har valgt hvilken varmepumpe man har (endret parameter 27). Det står også en notis der man endrer parameter 27: "After making changes, perform a soft reconfiguration procedure to update the list of supported operating modes".

Uten å gjøre dette fungerer det ikke å sette temperatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for det. For meg (med en Fuijutsu General pumpe) fungerte det igrunnen som det skal uten problemer. Det eneste problemet er den innebygde tempsensoren som er ubrukelig: for grov, for unøyaktig og for få oppdateringer. Men jeg har jo andre tempsensoren i rommet, så den interne ser jeg bare bort fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.