Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Varmepumpestyring ZXT-120 - Homeseer


Anbefalte innlegg

Hei, Har ei Toshiba varmepumpe som eg prøver å styre med ZXT-120 frå Homeseer. Fått til kommunikasjonen mellom Homeseer og ZXT-120, men får ikkje til å styre temperaturen på varmepumpa. Kan slå av og på varmepumpa, sette til kjøling eller berre vifte. Men temperaturinstilling får eg ikkje til. I Homeseer ser det ut som vedlagt bilde, og eg har antatt at ein då kan styre berre temperatur direkte. Har testa alle kodane for ZXT-120 som skal passe på Toshiba, men ingen forskjell. Nokre av dei fungerer ingenting på,  mens nokre får eg det som beskreve over. Nokon som har tips her eller må eg til å manuelt  lære kodane på dei instillingane eg vanlegvis skiftar mellom i ZXT-120 ?

Klarte ikkje å finne noko løysing med litt googling så no testar eg ekspertisen her :-) Forum og guidane her har vore til mykje hjelp tidligare:-)

Skjermbilde.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips. Fekk ikkje inn fleire devicer med rescan, men sletta noden  og la den til på nytt og då ser det mykje betre ut. Ser ut til å fungere på første koden eg testar. Takker så mykje for hjelpa :-)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ser det er flere som har Remotec ZXT-120 og at det fungerer bra.

Vurderer Remotec ZXT-120, men ser ikke om den passer mot Panasonic CS-NE9LKE. Noen som har testet?

Ser på Remotec hjemmeside en codelist men finner ikke dette opp mot Panasonic. Noen tips om hvordan jeg finner ut av det?

evt er det noen som har tips på hva jeg ellers kan bruke for å lage en mer timer funksjonalitet enn på fjernkontrollen samt å kontrollere varmepumpa generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan jeg finner code-list for min Panasonic CS-NE9LKE varmepumpe for å programmere fjernkontrollen?

Skal programmere en ZXt-120 og har 20 koder å velge mellom på Remotec sine sider på Panasonic.

Eller er det slik at jeg må teste en og en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Moskus skrev:

Jepp.

Da var det gjort å teste flere koder, og jeg fikk treff på flere som reagerte på av/på. Men hvordan kan jeg teste videre at jeg har riktig kode, noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎11‎.‎04‎.‎2017 den 13.50, Moskus skrev:

Var det ikke litt få devicer der? Slik ser min ut:

zxt.png

 

Kanskje verdt å prøve en rescan?

 

Sliter litt med å finne riktig kode for styringen, jeg har fått opp et tilsvarende bilde så jeg er på rett vei. Men....

1. Status på varmepumpe mode, kommer ikke inn eller blir oppdatert, feil kode?

2. varmepumpe temperatur, er det på noden eller på varmepumpa?

3. Skjønner at jeg må sende en lenger streng til pumpa for at jeg skal ha den til å gå på en temperatur, eller er det en smart måte.

 

Ønske er å kunne styre når pumpa går og ikke, det skal jeg få til, men jeg ser ikke status.

Så er det neste å kunne sette en temperatur til de enkelt tidene på døgnet når pumpa går. Der måtte det en lengre streng/kommando til for å få pumpa til å utføre, ref innlegg fra Moskus.

 

Endrer jeg for eksempel Heating settpoint i bilde under, så starter pumpa om den er av og piper. Men har den endret til for eksempel 24C?

Mulig jeg må fortsette å lette etter riktig kode til styringen.

 

Foreløpig er dette mitt bilde.

varmepumpe.thumb.png.e9efc86cc7c90f3f1c0412fac526383d.png

 

PS!

Min zxt-120 bruker opp batteriene på 2 døgn, måtte sette den på usb strøm.

Takk for mange tips, men er alltid mottakelig for mer.

 

Endret av MrM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, MrM skrev:

Status på varmepumpe mode, kommer ikke inn eller blir oppdatert, feil kode?

Hva mener du med "kommer ikke inn"? Mode ligger der. Blir varmepumpen styrt hvis du endrer på noen av dem?

 

Eller tenker du at når du styrer varmepumpen med fjernkontrollen så skulle denne ha blitt oppdatert? Det er ikke mulig, så ja, det er fint mulig at huset og fjernkontrollen ikke er i sync.

 

1 time siden, MrM skrev:

varmepumpe temperatur, er det på noden eller på varmepumpa?

Det er i noden. Ingen tilbakemelding fra pumpa.

 

1 time siden, MrM skrev:

Skjønner at jeg må sende en lenger streng til pumpa for at jeg skal ha den til å gå på en temperatur, eller er det en smart måte.

....?

 

Fjernkontroller til varmepumper fungerer slik at de alltid sender alle innstillinger hver gang de skal sende en oppdatering. Slik fungere ZXT-120 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.