Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Bassengtermometer


Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne overvåket temperaturen i et massasjebad. Fant denne på nett: https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/433mhz/temperatursensorer/telldus-bassengtermometer-for-tellstick-p50435.

 

Noen som vet om denne virker sammen med Homeseer og RFXtrx433e?

 

Jeg sliter med å finne alternativer, så si ifra dersom noen vet om andre produkter som kan rapportere vanntemperatur til Homeseer, enten gjennom zwave eller 433 Mhz.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Fibaro universal binary sensor med en ds18b20 sensor?

Ulempen er at du trenger nettstrøm.

https://m.aliexpress.com/s/item/32700821793.html#autostay

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk



Takk for innspill, men tror nok jeg ønsker batteridrevet.

Jeg finner særdeles lite info på nettet og det virker også som at etterspørselen er tilnærmet null. Det er ikke noe jeg må ha, men hadde vært kjekt å kunne overvåke. Tempen står på karet, men tenker først og fremst det hadde vært fint å bli varslet på vinteren dersom noe er galt og temperaturen synker i vannet. Badet skal stå på hytta, så det er ikke noe jeg har mulighet for se til i ukedagene.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ebay og aliexpress har endel 433mhz termometere for svømmebasseng, men ulempen er at man vet ikke om disse er støttet av RFXtrx433e eller noe lignende. 

Ett alternativ (muligens dårlig) er å kjøpe ett termometer du vet fungerer og legge det i en vanntett boks som senkes ned i vannet. 

Endret av Guahtdim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.