Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

rfxtrx støtte gateway (noob-spm)


Pappa Gris

Anbefalte innlegg

Driver og planlegger mitt eget lille hjemmeauto-system og har et nybegynnerspm om rf.

 

Er det slik at selv om rfxtrx støtter en RF-enhet så er det også avhengig av kontroller/gateway om man får til å styre/motta signal fra denne enheten? Dvs at selv om både Vera og Homeseer støtter rfxtrx kan det være at kun Homeseer får til å styre f.eks en Nexa switch eller motta temperatur fra en Viking-måler?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Pappa Gris endret tittelen til rfxtrx støtte gateway (noob-spm)
14 timer siden, Pappa Gris skrev:

Er det slik at selv om rfxtrx støtter en RF-enhet så er det også avhengig av kontroller/gateway om man får til å styre/motta signal fra denne enheten? Dvs at selv om både Vera og Homeseer støtter rfxtrx kan det være at kun Homeseer får til å styre f.eks en Nexa switch eller motta temperatur fra en Viking-måler?

Ja, det mener jeg at det er. Skal ikke banne på det, men det er det jeg tror.

 

Forresten; fantastisk brukernavn. I juni hadde jeg to jenter hjemme med vannkopper og så timesvis med en viss grisefamilie... :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.