Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ID-Lock V2


Salvesen

Anbefalte innlegg

Ser ut til at ID Lock nå har kommet på banen også med problem med "notifications" som gjør at det ikke er mulig å se hvilken kode som ble brukt for å låse opp. Svar fra support hos de i dag:

 

"Vi jobber med mange leverandører av Z-wave gatewayer for å sikre oss at låsen vår virker mot deres systemer. Utfordringen du har med hvem som låser opp med PIN jobber vi også med for å finne ut av årsaken til. Kan du for ordens skyld sende oss kopi av kjøpskvittering og bilde av serienummer på låsen og Z-wave-modul slik at vi får kontrollert hvilken batch disse kommer fra? Med dette kan vi sette opp et likt test-system hos oss."

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Hillmar skrev:

Jeg får opp verdi 150 på parameter 7 når jeg leser den av i Homeseer. Så her ser det ut til å stemme.

For ordens skyld så er dette en IDlock 150 med den nye Z-Wave modulen.

Er ny bruker av HS. Kan noen som har Homeseer forklare meg hvordan jeg leser av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, toonwolf said:

 

Er ny bruker av HS. Kan noen som har Homeseer forklare meg hvordan jeg leser av dette?

Gå til Z-wave fanen. 

Trykk på settings 

Under der finner du "Set Configuration Parameters"

Under Paramter nummer velger du "7" Trykk inni Value og slett verdien(må være tom) Value size kan være auto. 

Trykk på "set" til venstre ii bilde

image.png.bad8de34363db7f4449cac9aef43d641.png

Da vil den hente verdien som ligger i parameter 7 på devicen. 

Håper dette hjelp litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen holder på å implementere, vet dere om det de kaller "Notification Type" i doc-en under command class 113, er det det samme som index?

  • index This is the position of the Variable on the device. The device manual should specify the variable index

image.thumb.png.580d8d7c93f9c3e949981c8d593092bf.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, MortenB skrev:

Hadde vært greit å høre fra brukere av HomeSeer

Jeg har 3 forskjellige ID Lock 150 låser som alle har Z-wave moduler som jeg fikk fra Intin før sommerferien (batch). Alle disse rapporterer "150"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra ID Lock kundeservice ang problemer med visning av batteristatus i Homeseer: "Vedrørende Z-wave "low battery warning" ser det ut som om dette handler om forskjellig implementering av Battery command class på ID Lock 150 og HomeSeer. Vi vil jobbe videre med HomeSeers team for å finne en god løsning på dette."

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker alle xml fila til openzwave fra dette forumet ? Den er vel basert på 101 fila ? Kansje derfor den rapporterer 101, at den xml fila er work in progress ?

 

Ser at i fila jeg lastet ned og bruker står det :

<Item label="101"	value="101" />
<Item label="150"	value="150" />

 

men nå er den oppdatert til :

<Item label="101"	value="0x65" />
<Item label="150"	value="0x96" />

Som vel er riktig. 

 

EDIT:

Refresha med den oppdaterte fila men får samme resultat.

Endret av yrune
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min fork. Jeg har implementert det slik ihht. til dokumentasjonen. Grunnen er at modulen kan brukes i både 150, og 101. 

@yrune, "value" er same same, det ene er representert i hex, den andre i decimal. Interessant at du får opp samme resultat med hex. Noe tyder på at de faktisk sender 0x65. Jeg har dessverre ikke testet selv, siden jeg ikke har tilgang til hardware pt (kjører hassio, og det er litt vanskelig å endre enkeltfiler i en add-on.)

 

Men hvis du er villig til å teste litt, så kan jeg se om jeg får tid til å implementere resten.

Endret av petersv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan teste for å faktisk finne ut hva som rapporteres er å skrive inn 

 

<Item label="test1"	value="0x65" />
<Item label="test2"	value="0x96" />

og se hvilken av de to du får opp.

Endret av petersv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, petersv said:

Det du kan teste for å faktisk finne ut hva som rapporteres er å skrive inn 

 


<Item label="test1"	value="0x65" />
<Item label="test2"	value="0x96" />

og se hvilken av de to du får opp.

 

Jeg ser i zwcfg fila, med første versjon som brukte 101/150 som verdi fikk jeg følgende:

<Help>Door Lock Model Type This configuration is only accepted by configuration get command It is a read only parameter. Default value depends on the door lock model type.</Help>
					<Item label="101" value="101" />
					<Item label="150" value="150" />

Men etter å ha lagt inn den nye fila som bruker hex så får jeg følgende i cfg fila:

<Help>Door Lock Model Type This configuration is only accepted by configuration get command It is a read only parameter. Default value depends on the door lock model type.</Help>
					<Item label="101" value="0" />
					<Item label="150" value="0" />

Skal sjekke med test1 og test2, men dukket opp ett nytt problem her nå som jeg må fikse først :)  (Jeg er fortsatt i lære og sette opp fasen og er ikke programmerer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, petersv said:

Det du kan teste for å faktisk finne ut hva som rapporteres er å skrive inn 

 


<Item label="test1"	value="0x65" />
<Item label="test2"	value="0x96" />

og se hvilken av de to du får opp.

 

Ok, da fikk jeg test2, så det er jo ett skritt i riktig retning. Men jeg skjønner ikke hvorfor den rapporterte 101 i sta da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.