Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ID-Lock V2


Salvesen

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, yrune skrev:

Slik jeg har testet:  Stoppet docker, endret xml fila, slettet hele node delen til låsen i zwcfg fila, restartet docker, vente til den har initialisert på nytt. 

Ok, og det har fungert smertefritt? I så fall lettere enn å unpaire låsen hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, MortenB said:

Ok, og det har fungert smertefritt? I så fall lettere enn å unpaire låsen hver gang :)

Nå er jeg ganske ny på det her, så skal ikke påstå for mye. Men det ser ut til å virke. Jeg fikk ihvertfall endret verdiene når jeg byttet ut 101/150 med test1/test2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, yrune said:

byttet ikke rekkefølge, du tenker å bruke test1 og 150 ?

 

Nei, mente om du hadde byttet rekkefølge på de når du testet med test1 og test2. Men ser nå at du ikke gjorde det.

 

Det du kan prøve nå er 101 og 150 igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ikke har fått med meg at man har "Service PINs", koder som kan brukes begrensede ganger, eller i begrenset tidsrom?

https://products.z-wavealliance.org/Products/2780/XML

 

<ConfigurationParameterExport>
      <Name>Service PIN Mode</Name>
      <Description>The service PIN on ID Lock 150 will be enabled or disabled according to this configuration setting. By default the Service PIN Mode is 0=Deactivated.
It can be set to either 1, 2, 5 or 10 times, 12 hours or 24 hours.

This is a set only parameter, if changed locally this config parameter does not change.</Description>
      <ParameterNumber>6</ParameterNumber>
      <Size>1</Size>
      <DefaultValue>0</DefaultValue>
      <pType>0</pType>
      <flagReadOnly>false</flagReadOnly>
      <flagReInclude>false</flagReInclude>
      <flagAdvanced>false</flagAdvanced>
      <v3plus>false</v3plus>
      <minValue>0</minValue>
      <maxValue>0</maxValue>
      <ConfigurationParameterValues>
        <ConfigurationParameterValueExport>
          <From>0</From>
          <To>0</To>
          <Description>Service PIN deactivated</Description>
        </ConfigurationParameterValueExport>
        <ConfigurationParameterValueExport>
          <From>1</From>
          <To>1</To>
          <Description>Service PIN valid 1 time</Description>
        </ConfigurationParameterValueExport>
        <ConfigurationParameterValueExport>
          <From>2</From>
          <To>2</To>
          <Description>Service PIN valid 2 times</Description>
        </ConfigurationParameterValueExport>
        <ConfigurationParameterValueExport>
          <From>3</From>
          <To>3</To>
          <Description>Service PIN valid 5 times</Description>
        </ConfigurationParameterValueExport>
        <ConfigurationParameterValueExport>
          <From>4</From>
          <To>4</To>
          <Description>Service PIN valid 10 times</Description>
        </ConfigurationParameterValueExport>
        <ConfigurationParameterValueExport>
          <From>8</From>
          <To>8</To>
          <Description>Service PIN valid 12 hours</Description>
        </ConfigurationParameterValueExport>
        <ConfigurationParameterValueExport>
          <From>9</From>
          <To>9</To>
          <Description>Service PIN valid 24 hours</Description>
        </ConfigurationParameterValueExport>
      </ConfigurationParameterValues>
    </ConfigurationParameterExport>

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/7/2018 at 08:45, petersv said:

 

Nei, mente om du hadde byttet rekkefølge på de når du testet med test1 og test2. Men ser nå at du ikke gjorde det.

 

Det du kan prøve nå er 101 og 150 igjen :)

byttet tilbake til 101/150 fra test1/test2 så rapporterer den 101 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, petersv said:

Merkelig, hva skjer hvis du bytter om til:
 


<Item label="hex65"	value="0x65" />
<Item label="hex96"	value="0x96" />

?

 

prøvde meg med 

<Item label="ID Lock 101"	value="0x65" />
<Item label="ID lock 150"	value="0x96" />

da rapporterte den "ID Lock 101" ?

skal teste med hex også, men TTT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en litt kjedelig episode med en ID Lock 150 lås i dag. Det skal sies at låsen brukes av forskjellige personer som ikke nødvendigvis vet hvordan den fungerer. Jeg fikk beskjed om at det ikke gikk å låse seg inn med kode. Samme kode hadde vært brukt bare noen timer tidligere. Ved nærmere undersøkelse viste det seg å stemme. Det var mulig å taste inn kode, men i det du skulle til å trykke på # ble displayet svart. Ingen koder fungerte, heller ikke masterkode. Til alt hell er låsen koblet til Homeseer og jeg kunne sende unlock kommando som gjorde at jeg kom inn. Løsningen på dette problemet var å ta ut alle batteriene og på den måten nullstille låsen. Noen andre som har vært borte i lignende problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en litt kjedelig episode med en ID Lock 150 lås i dag. Det skal sies at låsen brukes av forskjellige personer som ikke nødvendigvis vet hvordan den fungerer. Jeg fikk beskjed om at det ikke gikk å låse seg inn med kode. Samme kode hadde vært brukt bare noen timer tidligere. Ved nærmere undersøkelse viste det seg å stemme. Det var mulig å taste inn kode, men i det du skulle til å trykke på # ble displayet svart. Ingen koder fungerte, heller ikke masterkode. Til alt hell er låsen koblet til Homeseer og jeg kunne sende unlock kommando som gjorde at jeg kom inn. Løsningen på dette problemet var å ta ut alle batteriene og på den måten nullstille låsen. Noen andre som har vært borte i lignende problem?
Ja, jeg har opplevd det samme et par dager etter at jeg først satte inn z-wave modulen. Det skjedde bare den ene gangen, mens jeg eksperimenterte med låse i HS, så jeg har ikke tenkt så mye mer over det.

Sent from my F5121 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra ID Lock support: "

Det har hent at denne situasjon er oppstått i enkelte tilfelle.

Det kan enkelt løses med at slå av Relock funksjonen på låsen

 Gjenlåsing Aktivering og deaktivering Relock Activation and deactivation Som standard vil ID Lock automatisk låse igjen hvis en låst dør ikke blir åpnet etter opplåsing. Deaktivering av gjenlåsing hindrer dette. Døren må være åpen og ulåst. 1 Hold inne [nøkkelknapp] i tre sekunder 2 Tast [masterkode] etterfulgt av [*] 3 Tast [2] etterfulgt av [*] for innstillinger 4 Tast [8] 5 Trykk [0] for å deaktivere gjenlåsing eller [1] for å aktivere

 

Vi jobber og undersøker hvorfor dette kan oppstå"

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har bruker denne låsen sammen med Domoticz? Når jeg inkluderer secure dukker den bare opp som unknown enhet, men med 9 devicer, og det er lite som fungerer. Jeg er inneforstått med at Domoticz gir begrenset funksjonalitet ift HomeSeer, men jeg burde jo i det minste klare å inkludere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte opp med Domoticz i dag, brukte den tidligere nevnte idlock150 xml'en og endret vendor specific xml.
Får hentet ut en del info og får hentet ut det samme som de som bruker HS virker det som.

Eneste savnet er endring av koder og varsling på hvilken pin som brukes.

Ja også blir låsen fortsatt feil identifisert som idlock 101.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Singularity skrev:

varsling på hvilken pin som brukes.

Dette er også et problem for oss som bruker Homeseer. Svaret fra ID Lock var at de jobber mot ulike leverandører av smarthus-sentraler for å sikre at låsene skal fungere mot de. Om det viser seg at dette ikke fungerer mot flere har de gjort en dårlig jobb. Har purret på ID Lock support om akkurat dette, men ikke fått noe svar ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Singularity skrev:

Ja den blir identifisert som ID Lock 150 i product name, men hvis du ser på Door Lock Model Type i OpenZwave så står det 101.

 

Hmm, usikker på hvor jeg skal se da. I Setup - Hardware - UZB1 - Setup - Node Management - Control Panel har jeg fremdeles ID Lock 150. Er jeg på feil sted?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.