Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

ID-Lock V2


Salvesen

Anbefalte innlegg

Snakket med ID-lock på Bygg reis deg i dag.
I korte trekk :
- samme dimensjoner på låsen, slik at man kan bytte ut en 101 for eks.
- oppgradert elektronikk, tåler mer svingninger i temperatur, raskere prosessor som bruker mindre energi.
- oppgradert låsekasse, mindre komponenter som kan ruste
- 9 bruker koder, kan begrense gyldighet etter tid eller antall ganger en kode er brukt
- 10 rfid (tror jeg). Kan administreres bedre/fritt
- Gammel z-wave modul kan brukes med begrenset funksjonalitet, ny kommer sannsynligvis til våren (tar tid å sertifisere)
- mulighet for å sende away status til ha-hub ved låsing med kode, og hjemme status ved opplåsing.
- litt justering på tastaturet * og # tast er nå hovedsakelig låse opp og låse igjen
- de kommer også med egen hub for styring


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Alle ha-hubs?
Og sender den info om hvilken kode/brikke som har låst opp?

Jeg brydde meg egentlig ikke særlig om denne huben med ID-LOCK på siden.
Kan være en rebranded FutureHome hub, de har jo et samarbeid. Eller noe felles med NorDan som eier dem.

Dagens 101 lås sender jo denne infoen allerede, men kanskje på en klønete måte siden jeg ikke kjenner til noen systemer som kan vise disse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
5 hours ago, petersv said:

Yale støtter vel bare verisure og blåtann. ID lock sier det fungerer med gammel, men kommer vistnok ny Zwave-modul.  

Vil tro det er mere snakk om økt kryptering og sikkerhet enn at den gamle modulen ikke kan støtte mere innhold. 

 

Yale frister lite da de er for lukket etter min smak. Da er det enten DanaLock V3 eller ny IDLock som ser ut som alternativer. 

IDLock er i den sammenheng tilsynelatende langt på vei den mest komplette løsningen. 

Andre alternativer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har ikke oppdatert her på en stund, men da ID-lock var generelt skeptisk til dette og at den ikke levde opp til mine forventninger iallefall så dropper jeg dette fra min side, men om noen vill ta over stafett pinnen så ta gjerne kontakt på PM så kan du få kontakten så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, petersv skrev:

Det var dumt, kan du utdype "skeptisk"?

 

På 9/4/2017 den 14.43, Salvesen skrev:

Litt sen oppdatering da jeg er på ferie, men fikk svar for en ukes tid siden eller noe slikt.

 

De kunne dessverre ikke si så mye om produktet pr dags dato men oppfordret oss til å følge med på deres "kanaler" for info. 

 

De hadde heller ikke til vane for å selge ting i bulk på denne måten men skulle vurdere det og komme tilbake med ett svar etterhvert :)

 

De tok også i mot innspill og vill vurdere alle i utviklingsprosessen, han nevnte både nå og i fremtiden noe som kan tyde på at den vill få mulighet for SW oppgradering :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, petersv skrev:

Synes dette høres ut som det motsatte av skeptisk jeg da, at de skulle vurdere det er jo en god start. :)

 

Tja, de har ikke kommet tilbake med noen løsning og dette er som de sier noe de ikke har for vane å gjøre. Så de var absolutt skeptisk, men skulle vurdere det. Jeg skal nok ikke oppgradere min IDlock uansett, så om noen vill ta ballen videre er det bare til å gjøre det som sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt fyre av en mail til de jeg, men kanskje enklest at du følger opp med en mail med meg på kopi og sier jeg kan se litt på det videre fra vårt ståsted? Så vet de at det ikke bare er en ny random dude som har lest denne tråden og maser.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.