Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nexa


toch

Anbefalte innlegg

1 time siden, Snowman skrev:

Ganske sikkert ja.

Mesteparten av nexa sitt z-wave  utstyr et standard z-wave ting.

Power mettering kan være avvik. 

Problemet med at Nexa begynte med Z-wave er at "å støtte Nexa" ikke lenger er entydig. Det kan være det er snakk om 433 MHz-utstyr.

 

Det som typisk selges i hyllene hos Clas Ohlson er 433Mhz, og er dermed ikke (sist jeg sjekket) støttet av SmartThings.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Moskus said:

Det som typisk selges i hyllene hos Clas Ohlson er 433Mhz, og er dermed ikke (sist jeg sjekket) støttet av SmartThings.

Du har helt rett. Sjekket nå.

Clasern har ikke tatt in z-wave stuffet dems.

Mente å ha sett det på sidene deres, kan ha vert jula eller elektroimportøren tenker jeg.

PS Nexa har ganske tynt med z-wave.

Men det andre de har på Clasern av z-wave er stort sett ikke på lager, men som regel så funker det greit.

https://www.nexa.se/vara-produkter/zwave

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@toch Sorry om jeg tolker det feil, men mistenker at du kanskje er på utkikk etter litt rimlige ting og sensorer til Smartthing?

Har laget en tråd på facebook gruppa for smartthings i Norge og skal forsøke å lage en liste over rimlige ting folket har skaffet til sine Smartthings huber.

Kommer tilbake når jeg har fått noen gode linker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom jeg forstår dette riktig, vil sensorer som har merket Z-Wave ha en frekvens på 868 Mhz ( EU ). Fører dette til at dersom utstyr er merket med Z-Wave ( 868 Mhz ) vil dette jobbe sammen med ST ? 

Altså alt utstyr fra Nexa som er merket Z-Wave kan brukes. NB - ikke Nexa utstyr på  433 Mhz.

Altså : Z-Wave = 868 Mhz

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Moskus skrev:

Ja.

 

Men kikk heller etter Z-wave-logoen enn etter 868 MHz. For frekvens spesifiserer ikke protokoll.

(Men ikke kjøp Z-wave i USA, der bruker de 912 Mhz).

Har skjønt det nu, venter på ny ST fra uk - takker for riktig gode klare svar. KOMMER nok med flere spørmål etter hvert

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.