Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Nye produkter som er "rett rundt hjørnet"


Anbefalte innlegg

Jeg fikk to av disse for noen uker siden (ved en feil, fikk epost etterpå fra butikken at de ikke ville fungere ennå).

I forrige uke kom oppdatert software, og nå kjører den ene hjemme. Funker helt ok, sliter av og til med det jeg mistenker er dårlig forbindelse (selv om den er plassert rett ved siden av).

Forøvrig er Danalock ok, men tror egentlig ikke jeg ville anbefalt den til oss med "asynkron" lås, da må den settes til å låse helt opp og helt igjen hver gang, noe som tar tid (og sikkert spiser batteri).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danapad kom i poste på torsdag, var bare å koble til i app uten problem, fungerer uproblematisk. Setter opp kode i app, har også mulighet til å låse ved å trykke bare på låseknappen, kjekt(kona vil ikke at døra låser seg automatisk, kun satt opp det på dagtid arbeidsdager).
Føra vises godt fra vegen, Danapden vises ikke, som jeg liker.
Satser på at man kan endre koder fra eksternt når Danabridge kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ikea sine motoriserte gardiner nærmer seg: https://teknikveckan.com/nyheter/lanseringsdatum-for-ikeas-smarta-rullgardiner/?fbclid=IwAR3iqslCggjNmCEOJuiSJqtvvkC_pkwtC4qMI2039yzadUJQXC7aP9LsmwY

 

Quote

 Vad vi fick reda på är att både Kadrilj och Fyrtur kommer att lanseras som nyhet i februari vecka 5 och står med säljperiod 20190201. Men i IKEAs egna system så är produkterna registrerade för att börja säljas först vecka 9, närmare bestämt 2019-03-03.

 

cx45zf53e3221.jpg?width=960&crop=smart&a

 

Endret av Neophyte
Link
  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Neophyte skrev:

Ikea sine motoriserte gardiner nærmer seg

Det som plager meg mest med det er at det står "trådløs/batterier". Å bytte/lade batterier 1 gang på 1 eller 2 år er OK. Å måtte lade gardinen en gang i måneden er ikke OK...

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 06/12/2018 at 09:21, Moskus said:

Det som plager meg mest med det er at det står "trådløs/batterier". Å bytte/lade batterier 1 gang på 1 eller 2 år er OK. Å måtte lade gardinen en gang i måneden er ikke OK...

 

Er det noen signaler om at det skal være så dårlig? ?

 

Luxaflex reklamerer jo med ca 1 år levetid på batteriene. Ikea kan jo ikke være så mye dårligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 
Er det noen signaler om at det skal være så dårlig? [emoji15]
 
Luxaflex reklamerer jo med ca 1 år levetid på batteriene. Ikea kan jo ikke være så mye dårligere?
Har brukt mine Luxaflex PowerView på batteri, relativt hyppig i 4 måneder. Fortsatt 100% batteri på alle.

Med forbehold om at status i appen fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutes ago, bio said:

Har brukt mine Luxaflex PowerView på batteri, relativt hyppig i 4 måneder. Fortsatt 100% batteri på alle.

Med forbehold om at status i appen fungerer.
 

 

Høres veldig bra ut. Dama som var på befaring tror jeg snakket om 1 år med bruk. Men kom i ettertid til å tenke på at det var kanskje normal "dumt hus" bruk.

I scenarioene jeg har sett for meg, så er de jo i ganske hyppig bruk.

 

Blir luxaflex på stue, men har sett for meg Ikea på soverommene. Men hvis batteriene er så dårlige som @Moskus antyder, så vet jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat et produkt som er på vei, snarere et spørsmål om man bør avvente kjøp:

 

Vurderer ID Lock 150.   - Noen som vet om de, eller andre som snart skal slippe en lås som gjør at man bør vente litt...    eller er det bare å bestille IDlock i julegave til meg selv med en gang?

 

Endret av Øyvind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som plager meg mest med det er at det står "trådløs/batterier". Å bytte/lade batterier 1 gang på 1 eller 2 år er OK. Å måtte lade gardinen en gang i måneden er ikke OK...
Enig, men det er vel bare å lodde på noe strømførende? Har et par batterisirener som holdt ut 3 mnd på batteri, de står på andre året med strømforsyning. Viser konstant dårlig batteri, fordi jeg fant bare 5v adapter, og sirena krever 6 eller deromkring (4x AA)

Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 05/10/2017 at 08:20, Hilmar said:

Monoprice 6 zone amplifier

Denne er vel ikke ny, men ser ut til å kunne være interessant. Styres med fjernkontrollen til den tilkoblede kilden, har 12v enkel "signalering", samt kan styres med Rs232.

Er integrerbar med Home Assistant

https://www.monoprice.com/product?p_id=10761

 

Denne driver jeg å lurer på nå, hadde passet perfekt til huset :)

 

Noen som har denne, eller planlegger innkjøp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Moskus said:

Trådfri repeater eller generell Zigbee? Hmmm.... :)

Hentet fra Kadrilj manualen:

Quote

 

IMPORTANT NOTE: You need the Signal Repeater to be able to steer your blinds with the wireless Open/Close remote!

ADDING DEVICES TO YOUR WIRELESS OPEN/CLOSE REMOTE When the wireless Open/Close remote is sold together with a wireless roller blind and a Signal Repeater (in the same package), they are already paired.

 

https://www.ikea.com/de/de/manuals/kadrilj-rollo__AA-2129585-1_pub.pdf

 

Hm...

Endret av Tor Magnus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.