Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Vera og RFXTrx433


PerH

Anbefalte innlegg

Her kan vi diskutere saker rundt samhandlingen mellom disse 2. Jeg starter med et spørsmål:

 

For hver switch eller dimmer som legges til automatisk så lages det også en "Group Control" enhet for denne.. Noen som vet hvorfor det lages en for hver? Er det noen grunn til å beholde den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke så mye om det spesikt, men dette skjer i annen programvare også. Enkelte 433-Mhz-dingser kan styres i grupper også, og det er det den er til. Hvis du ikke bruker grupper kan du sannsynligvis fjerne den.

 

Men f.eks. på Nexa ringeklokka så er det "Group ON" og ikke bare "ON" som blir sent til mottakeren, av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
3 minutter siden, PerH skrev:

Noen andre enn meg som opplever at det genereres "spøkelser" når rfx'en står i auto create? Min fant plutselig 15-20 motion sensorer og 5 vindmålere i nabolaget! Hva skyldes dette tro?

Forstyrrelser på 433MHz båndet eller naboer som har 433-sensorer fra f.eks. et alarmselskap. Tror jeg hadde droppet "auto create".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrudd av auto create nå ja, det må være noen som har fått nytt alarmsystem eller lignende i nabolaget ja.. Den har jo stått på siden jeg kjøpte enheten, og det er bare den siste uken spøkelsene har dukket opp..

 

Hadde enda naboen kjøpt en værstasjon jeg kunne bruke dataene fra så hadde det vært noe annet! Vindmåleren jeg fikk inn rapporterte 75 m/s fra vest, det er det veldig sjelden vi opplever i Kongsberg. :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kan få fatt i den med å skru på X10. [emoji4] 
Komfyrvakten er 1,5 år gammel, byttet varmesensor første gang etter 1 år pga lavt batteri, skal bytte igjen i dag till en ny för samme sak..

Så hvis jeg kan få kvittert alarmer med rfxcom blir sikkert mange i huset fornøyde [emoji4]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.