Gå til innhold
  • Bli medlem
mjenssen93

SG LedDim Smart hack

Anbefalte innlegg

Noen som har sett på Bluetooth versjonen av SG LedDim? Er den mulig å bruke utenom app? Jeg har ingen(!) ferdigheter innen programering. Hadde vært kult å kunne få den inn via homebridge og i HomeKit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har sett på Bluetooth versjonen av SG LedDim? Er den mulig å bruke utenom app? Jeg har ingen(!) ferdigheter innen programering. Hadde vært kult å kunne få den inn via homebridge og i HomeKit

Lurer på det samme. Det er jo en kjekk dimmer, men tungvint å bruke egen app til den.
Har raspberry pi med bluetooth og Home Assistant, så det hadde vært kjekt å få dimmeren inn der.

Skal sende en mail til SG og høre om de har en løsning.

Sent fra min E5823 via Tapatalk

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar fra SG om at det ikke lar seg gjøre uten appen.
Spurte om de brukte lukket kildekode eller om de vil dele protokollen, så får se om jeg får noe svar på det.

En dimmer som er avhengig av én app og ikke kan styres sammen med noe annet er ikke spesielt smart.

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
24 minutter siden, erlingba skrev:

En dimmer som er avhengig av én app og ikke kan styres sammen med noe annet er ikke spesielt smart.

Hvis bare alle produsenter hadde forstått dette!

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, Moskus skrev:

Hvis bare alle produsenter hadde forstått dette!

Ja, men en bluetooth-chip koster nesten ingenting, og man sparer også masse på å bare kjøpe en ferdig versjon som ikke kommuniserer med annet utstyr.

Og så kan man klistre  "SMART" og "APP" på esken og alle blir fornøyde.

DEVI har jo også en "smart"  termostat for varmekabel med wifi og egen app, men tilsynelatende ingen integrasjon mot annet enda, men det er nok litt enklere å få til med den enn med bluetooth-dimmer.

Det er synd at det er så mange slike produkter på markedet som ødelegger for de virkelig smarte løsningene, men jeg kan forstå det også. Det er primært utstyr som selges gjennom elektriker, og elektriker ønsker å selge utstyr som er så stabilt og enkelt som mulig slik at man ikke risikerer å måtte tilbake til kunden for å oppdatere software eller lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå