Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Hvordan styre IR enheter fra Harmony Hub


Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg en Harmony Hub, og den fungerer strålende på alt som kan styres på IP, men jeg har jo en del gamle enheter som ikke kan styres på IP. Hvordan kan jeg få styrt dem, både vha script/event i HS, men også fra en annen harmony fjernkontroll ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du sette hub'en (eller en av IR-blasterne) innen rekkevidde av utstyret du skal kontrollere, så fungerer det som vanlig.

Kan hende du må inn i innstillinger på fjernkontrollen og velge at den devicen skal styres fra hub'en og ikke fjernkontrollen, ellers sender fjernkontrollen selv IR-signalet i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Moskus skrev:

Tror faktisk du kan bruke en vanlig 3.5 mm jack splitter. :) 

Jøss, kanskje det ja? Det tenkte jeg ikke at kunne fungere, men en IR-blaster er vel "dum" og sånn sett så er det vel bare et spørsmål om den får nok spenning/strøm når man splitter, men det er jo bare å teste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fikk satt på noen splittere. Så nå har jeg en del utganger, men jeg sliter med å finne IR emittere som fungerer med harmony. Klarer ikke å finne noe logikk i det. Jeg har to forskjellige typer IR emittere, og noen av de fungerer uavhengige av merke, mens andre gjør ikke. Er det noen som har noen anbefaling på hvilke IR emittere jeg kan kjøpe, som faktisk fungerer. Jeg har ikke lyst på de IR blasterne som er originale, siden jeg har to Canal Digital mottakere som går mot forskjellige TV'er, i samme skapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Med fare for å kuppe tråden; Har begynt på dette selv etter Elkjøp satte ned prisen til 1495,- for Harmony Elite.

Har imidlertid møtt på et par problemer, som jeg tror mest er relatert til at utstyret står i et skap med mørke glassdører. Ny sofa er nå satt 45grader i vinkel til dette skapet og med lukket glassdør oppstår det forsinkelser eller ikke mottak i det hele tatt.

Hub'en er plassert oppe på skapet. Har i etterkant plassert en blaster i forkant av GetboxHD PVR, men det ser fortsatt ut til å være irriterende lange forsinkelser. Skal forsøke å henge blasteren på kanten at glassdøren, får å få litt mer avstand og/eller spredning mot Getbox'en og Blueray-spilleren.

Ser for meg ut som at ir-mottakeren på Getbox'en er rett til høyre for klokkedisplayet.

Problemene oppstår ved bruk av Harmony Elite fjernkontrollen. Har ikke fått testet fullt ut med app'en.

 

Andre som har/har hatt liknende innkjøringsproblemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.